روز جهانی مددکاری اجتماعی

وب سایت تخصصی مددکاران اجتماعی-این روزها به یک مناسبت مهم جهانی برای مددکاران اجتماعی نزدیک می شویم. ۲۷ اسفند امسال مصادف خواهد بود با ۱۸ مارس ۲۰۱۴، روز جهانی مددکاری اجتماعی که به رسم هر سال، در سومین سه شنبه ماه مارس برگزار می شود. به لحاظ تاریخی، این مناسبت ابتدا در سال ۱۹۹۶ در فدراسیون مددکاری اجتماعی اروپا با شعار مددکاری اجتماعی و محرومیت indexاجتماعی آغاز شد. در سال بعد، توافق شد تا این روز، در دومین سه شنبه نوامبر هر سال گرامی داشته شود. پس از آن هر ساله با محوریت مسئله های مختلف اجتماعی که مددکاران اجتماعی با آنها مواجه اند همچون: قاچاق انسان و خشونت، معلولیت و حقوق بشر، حقوق کودک، مهاجرین و امثالهم، مددکاران اجتماعی سراسر جهان را به توجهی دوباره به مسئولیتهایشان دعوت می کردند. از سال ۲۰۰۶ این تاریخ به مارچ تغییر یافت و در سال ۲۰۰۷ به روز جهانی مددکاران اجتماعی تغییر یافت و اولین گرامی داشت آن با شعار” ایجاد جهانی از تفاوتها” برگزار شد. از آن سال به این سو، سومین سه شنبه مارچ هر سال، مددکاران اجتماعی سراسر جهان با پیامهای جداگانه ای از سوی سه مرجع اصلی مددکاری اجتماعی دنیا یعنی فدراسیون مددکاران اجتماعی(IFSW)، شورای آموزش مددکاری اجتماعی (CSWE) و انجمن بین المللی مدارس مددکاری اجتماعی (IASSW) روز مددکاری اجتماعی را جشن می گیرند. البته وقایعی از این دست که بیشتر با هدف معرفی حرفه و ظرفیتهای آن است پیش از این نیز سابقه داشته است. دستکم اینکه، مراجع سه گانه مذکور سالهاست که در مقام مشورتی سازمان ملل متحد قرار گرفته اند و هر ساله معمولا در اوایل ماه آوریل، یک روز به مددکاران اجتماعی اختصاص داده می شود و مراسم مفصلی در این روز به افتخار مددکاران اجتماعی برگزار می شود.
انجمنهای مددکاری اجتماعی بسیاری از کشورها، همان روزجهانی را روز ملی مددکاری اجتماعی نیز اعلام کرده اند و سمپوزیومهای متنوعی برگزار می کنند؛ مهمترین مباحث نظری حرفه و نیز سیاستهای کلی مددکاری اجتماعی و موانع و نقاط قوت حوزه رفاه اجتماعی، کیفیت زندگی و توانمندسازی اجتماعی را به بحث و تبادل نظر می گذارند.11
این اتفاقی است که امسال نیز قرار است رخ دهد. در پوستری که برای این روز در سال جاری تدوین شده، شعار “راه حلهای مددکاری اجتماعی برای بحرانهای اجتماعی و اقتصادی ” انتخاب شده و هدف از مداخلات مددکاران اجتماعی سراسر جهان نیز ارتقاء برابری و عدالت، توانمندکردن افراد برای یک زندگی پایدار، جلب مشارکت همگانی در راه اصلاح امور جامعه، تسهیل ایجاد جامعه های مراقبت کننده و احترام به تنوعات و مرتبط شدن مردم برشمرده است.
تقریبا همه شعارهای انتخابی برای این روز بر دو بال اصلی این حرفه یعنی عدالت و حقوق بشر تکیه داشته اند. شعار امسال با تأکید بر اینکه در حال حاضر به طور متوسط هر روز ۲۵۰۰۰ نفر در سراسر جهان از فقر یا در اثر عوامل مرتبط با فقر از بین می روند انتخاب شده است و از مددکاران حرفه ای دعوت شده است تا به منظور کمک به تحقق آرمانهای عدالت محورانه در همه حوزه ها ازجمله عدالت اقتصادی و اجتماعی در سیاستگذاری های کلان ملی و بین المللی ورود کنند . همانطور که گری بیلی رئیس فدراسیون در پیامش گفت ما می توانیم و باید در صحنه های اقتصادی و سیاسی نقش آفرینی موثر داشته باشیم. با توجه به بحرانهای سیاسی و اقتصادی که در سالهای گذشته میلادی بر کشورهای مختلف جهان سایه افکنده از مددکاران خواسته شده تا تبعات غیرقابل تحمل این بحرانها را برای عموم مردم جهان روشن کنند و افکار عمومی را به این سو بکشانند که برای ارتقاء رفاه اجتماعی برای همه مردم باید تلاش کرد. آنگونه که انجمن ملی مددکاران اجتماعی امریکا به عنوان بزرگترین انجمن ملی حرفه ای این حوزه بیان کرده {همه مردم مهم اند } (ALL PEOPLE MATTER!)13
مددکاران اجتماعی ایران نیز اگرچه ارتباطات بین المللی اندکی دارند اما امسال به یکی از بحرانهای مهم مخصوص کشور ما پرداخته اند و به صورت نمادین، کمپینی را برای جلب توجه همه مردم به موضوع تلفات و تبعات حوادث رانندگی اختصاص داده اند. مددکاری اجتماعی بین المللی امروزه یکی از حیطه های مهم این حرفه است که به طور ویژه به امر مهاجرین، قاچاق انسان، بحرانهای جهانی، تروریسم و سایر موضوعات فرامرزی می پردازد اما گرامیداشت روزهای جهانی به معنای آن نیست که مسائل اجتماعی مان را در مسائل اجتماعی جهان خلاصه کنیم. بلکه نشان دادن وحدت بین متخصصین این حرفه، حرف مشترک متخصصین علوم انسانی و همراستایی و همداستانی همه کسانی است که به افراد به مثابه انسان با حرمت و ارج انسانی اش می نگرند، فارغ از قومیت، ملیت، جنسیت یا هر ملاک جداکننده دیگر.
ویملا نادکارنی رئیس هندی انجمن مدارس مددکاری اجتماعی در پیام امسال خود ذکر کرد ما برای تحقق شعار امسال نیاز به توجه جدی به دو موضوع مهم داریم: اول تقویت حوزه آموزش مددکاران اجتماعی جهان و دوم توانمند کردن مردم سراسر دنیا با احترام به همه تفاوتهایشان. بحثهایی که این روزها در خصوص کیفیت آموزش در این حرفه مطرح می شود نشان از این دارد که مددکاران ایرانی، به این دو موضوع توجه کامل دارند و دغدغه لازم برای بهبود محتوا و سرفصلهای آموزشی ، چه آموزش دانشگاهی و چه آموزشهای ضمن خدمت دارند. دغدغه ای که قطعا با بحث و فحص مستمر می تواند راه به سرمنزلهای امیدوار کننده ای بگشاید. امید است که این دغدغه بجا و واکنشهای منطقی به چالشها در همه بخشهای اجتماعی به وجود آید تا دخالت مددکاران اجتماعی و سایر افراد حرفه ای در حوزه رفاه و خدمات اجتماعی را در امور پهن دامنه و سیاستگذاری ها در جهت تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی شاهد باشیم.
عباسعلی یزدانی

روز جهانی مددکاری اجتماعی

روز جهانی مددکاری اجتماعی که هر ساله در سومین سه شنبه ماه مارس برگزار می گردد امسال در روز 18 مارس مصادف با  27 اسفند 1392 برگزار خواهد شد. 


این روز بر تمام مددکاران اجتماعی زحمت کش مبارک باد.



سال نوووووووووووووووووووووووووووووو مبارک

سال یک هزار و سیصد و نود و دو با تمام اتفاقای تلخ و شیرینش یواش یواش داره میره که واسه همیشه تاریخ تموم بشه 

سال یکهزار و سیصد و نود و سه هم منتطره که استارت بزنه امیدوارم همه بتونیم با استارت سال نود و سه ما هم ی استارت دیگه بزنیم  و سال بسیار بسیار عالی باشه برای همه

سال نوتون پیشاپیششششششششششششششش مبارک



حداقل مزد کارگران 609 هزار تومان شد

به دنبال تصویب افزایش 25 درصدی دستمزد در شورای عالی کار، حداقل دستمزد سال 93 کارگران با 121 هزار و 781 تومان افزایش به 608 هزار و 906 تومان رسید.

به گزارش ایسنا، در نشست سه‌جانبه نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و دولت که صبح امروز برای تعیین دستمزد سال 93 تشکیل شد، پس از شش ساعت مذاکره نفس گیر، افزایش 25 درصدی دستمزد کارگران در سال آینده تصویب شد.

این رقم در مقایسه با حداقل دستمزد تعیین شده در اسفند ماه سال گذشته که 487 هزار و 125 تومان بود به 608 هزار و 906 تومان افزایش پیدا کرد.

افزایش 25 درصدی حداقل مزد کارگران در حالی به تصویب رسید که آخرین نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی در سال جاری 36.7 درصد است و نمی توان با قطع و یقین از میزان تورم سال آینده خبر داد.

نرخ تورمدرصد میزان افزایش دستمزدحداقل دستمزد (تومان)سال
12.413303.0001389
21.59330.3001390
30.518389.7001391
36.725487.1251392
?25608.9061393

انتقاد از بالا بودن آمار ازدواج دختران زیر 14 سال در ملکان آذربایجان شرقی

امام جمعه ملکان (آذربایجان شرقی) از بالا بودن آمار ازدواج زودهنگام در میان دختران زیر 14 سال دختران و فاصله سنی زوجین، به عنوان دو معضل مهم این شهرستان یاد کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام حافظ زمانی  در  جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملکان افزود: این امر باعث بروز معضلات مختلف اجتماعی و پزشکی در منطقه شده و تاثیر بسزائی در بالا رفتن آمار طلاق و مرگ و میر مادران و نوزادان دارد.

وی با دعوت از پزشکان و روانشناسان جهت بررسی عواقب ازدواج های زودهنگام از دستگاه های مربوطه نیز خواست حدالامکان جلو این قبیل ازدواج ها گرفته شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ملکان با بیان اینکه بخش اول خطبه های نمازجمعه این شهرستان اکثر هفته ها به امر مبارک ازدواج و ضرورت توجه به این سنت حسنه اختصاص می یابد افزود ولی ازدواج های زودهنگام با توجه به معضلات و خطراتی که برای خانواده ها و بخصوص دختران دارد نباید انجام شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی ملکان نیز از برگزاری آموزش خانواده در مدارس این شهرستان با همکاری اداره آموزش و پرورش در خصوص اطلاع رسانی معضلات ازدواج های زودهنگام خبر داد و گفت به همیثن منظور کمیته ای نیز در دانشگاه پیام نور ملکان تشکیل شده است.

فرجی افزود: همچنین به همت اداره آموزش و پرورش ملکان مدرسه ای جهت دختران متاهل بمنظور جلوگیری از ترک تحصیل دایر شده است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از راه اندازی سایت اینترنتی این اداره خبر داد و گفت علاقمندان می توانند اخبار و رویدادهای فرهنگی منطقه را در این سایت به نشانی  http://malekan.ershad-as.ir/مطالعه نمایند.

در ادامه جلسه روسای ثبت احوال ،کمیته امداد،بهزستی و شبکه بهداشت و درمان و فرمانده انتظامی شهرستان ملکان ضمن ارائه آماری بر آگاه نمودن خانواده ها از اثرات منفی ازدواج های زودهنگام توسط دستگاه های زیربط تاکید کردند.

نکات ایمنی برای مراسم چهارشنبه سوری


سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور به مردم توصیه کرد، هنگام روبرو شدن با مصدومان دچار سوختگی در شب چهارشنبه آخر سال از هیچگونه ماده ای همچون خمیر دندان، پماد و نظایر آن استفاده نکرده و بلافاصله مصدومان را به مراکز درمانی و بیمارستان منتقل کنند.

«آرزو دهقانی» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اگر در شب چهارشنبه آخر سال با مصدومی مواجهه شدید که دچار سوختگی شده، در لحظات اولیه اگر لباس فرد در اثر آتش سوزی در حال سوختن باشد، حتما آن را از تن فرد بیرون بیاورید، اما چنانچه لباس به جایی از بدن مصدوم چسبیده بود، هیچ گاه آن قسمت را جدا نکنید و اگر فرد مصدوم ساعت، انگشتر، کمربند یا کفش دارد، آنان را از بدن مصدوم خارج کنید.

وی گفت: باید در نظر داشت که علاوه بر بالا بودن احتمال بروز آسیب در پی انفجار و پرتاب مواد محترقه و منفجره، این مواد آلودگی صوتی ایجاد می کنند که باعث آزار بیماران در منزل و مراکز درمانی می شود.

دهقانی توضیح داد: در صورت تپش قلب یا وزوز گوش یا کاهش شنوایی بدنبال مواجه با صدای نا به هنجار انفجار شدید مواد منفجره و محترقه، فرد حادثه دیده باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و معاینه پزشکی شود.

سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: چنانچه چشم فردی در شب چهارشنبه آخر سال دچار صدمه شد، باید به فرد مصدوم توصیه کنید چشم ها و پلک ها را دستکاری نکرده و چشم فرد را طوری بپوشانید که فشاری به چشم وارد نشود و بلافاصله به پزشک متخصص مراجعه کند.

وی خطاب به کودکان، نوجوانان و جوانان شرکت کننده در آیین سنتی شب چهارشنبه آخر سال افزود: از نزدیک شدن به افرادی که مسایل ایمنی را رعایت نمی کنند، جدا بپرهیزید و به یاد داشته باشید که تماشاچیان معمولا در خطر اصابت ترکش های ترقه ها و مواد منفجره هستند و سعی کنید در مسیر انفجار اینگونه مواد نباشید و هیچگاه این مواد را به سمت افراد دیگر پرتاب نکنید.

وی همچنین از کودکان، نوجوانان و جوانان خواست از پرتاب فشفشه، ترقه، سیگارت و مواد آتش زا روی شاخه درختان، پشت بام و بالکن منازل خودداری کنند و هرگز مواد آتش زا را در جیب، کیف و یا کمد منزل نگهداری نکنند، چون اینگونه مواد به سرعت با کمترین دما مشتعل می شوند.

وی از والدین خواست در روزهای آخر سال مراقبت بیشتری در رفت و آمد، بازی و سرگرمی های فرزندان خود داشته باشند و لوازم شخصی آنها را کنترل کنند.

دهقانی خاطرنشان کرد: در شب چهارشنبه آخر سال گروه های سنی کودکان، نوجوان و جوانان بیشترین آسیب را می بینند و با مراقبت های بیشتر از فرزندان به خصوص در این روزها می توان از آسیب هایی همچون، سوختگی ناشی از انفجار و آتش حجیم، اصابت ترکش مواد محترقه، رسیدن نورهای خیره کننده به چشم، قطع عضو و معلولیت، آتش سوزی و انفجار در مناطق مسکونی و نظایر آن جلوگیری کرد.

وی گفت: والدین نقش مهمی در پیشگیری از حوادث به خصوص حوادث شب چهارشنبه آخر سال دارند و والدین با نظارت مستقیم بر نوجوانان می توانند مسیر درست را به فرزندانشان نشان دهند و از بروز حوادث احتمالی بکاهند.

سخنگوی اورژانس کشور ابراز امیدواری کرد، با رعایت نکات ایمنی و با پرهیز از اعمال پرخطر، شب چهارشنبه آخر سال برای خود و خانواده ها تلخ نشود و با شادی و سرور به استقبال سال جدید برویم.

فهرست مواد محترقه مجاز

با نزدیک شدن به پایان سال جاری، باز هم بازار خرید و فروش مواد محترقه در کشور گرم می‌شود و روزی نیست که مسئولان مربوطه، خبر از کشف و ضبط هزاران عدد از مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک را اعلام نکنند. هرچند مسئولیت خانواده‌ها در آشنایی فرزندان با خطرات این مواد محترقه کم نیست اما دولت نیز تلاش کرده این اقلام را به صورت استاندارد در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.


به گزارش صبحانه‌، بر اساس مسئولیت قانونی قوه مجریه که به استناد آیین‌نامه اجرایی قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز تعیین شده، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است مصادیق مواد محترقه موضوع این قانون را تهیه و منتشر کند که بر این اساس، سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور ابلاغیه‌ای، این کار را انجام داده است.

بر اساس این ابلاغیه وزیر دفاع، فهرست مواد محترقه بی‌خطر و سازندگان آن به صورت مصداقی ذکر شده است. نکته مهم در این فهرست، مشخص کردن 18 نوع مواد محترقه برای استفاده افراد آموزش‌دیده و 44 نوع برای مردم عادی است که این تفکیک، کمک خواهد کرد خانواده‌ها دقت بیشتری در خرید خود داشته باشند.

همچنین بر اساس این ابلاغیه، مشخص می‌شود که تنها سه شرکت مهم ایرانی توانایی تولید مواد محترقه را دارند که با توجه به بازار بزرگ آن، به نظر می‌رسد پاسخگوی نیازهای مربوطه نباشد. همچنین در این فهرست، خبری از تایید اقلام وارداتی نیست که شاید این وظیفه به سازمانی دیگر واگذار شده و یا هیچ اقلام خارجی مورد تایید وزارت دفاع قرار نگرفته است.

 

ارسال به کلوب

وزارت بهداشت: زایمان طبیعی رایگان می‌شود

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: با اختصاص سهم سلامت از هدفمندی یارانه‌ها، انجام عمل زایمان طبیعی رایگان خواهد شد و مشکل اشتغال ماماها نیز برطرف خواهد شد. 
 
به گزارش فارس، محمد آقاجانی در حاشیه مراسم روز پرستار در سالن همایش‌های رازی گفت: اشتغال پزشکان و پیراپزشکان مهم است و در سال‌های اخیر تناسب منطقی بین آموزش و نیازهای کشور برقرار نبوده و برخی فارغ‌التحصیلان مانند ماماها بیکارند. 
 
وی با اشاره به جمعیت 10 هزار نفری ماماها در کشور گفت: برای انتقال این گروه راهکار وزارت بهداشت بکارگیری آنها با توجه به سیاستهای جدید جمعیتی است تا از این طریق زمینه اشتغالشان فراهم شود. 
 
آقاجانی گفت: همچنین ایجاد یک دوره جدید برای ماماها تا به عنوان پرستارماما فعالیت کنند، این طرح اختیاری بوده و اگر در شورای عالی گسترش تصویب شود برای ماماها امتیاز دارد و چنانچه شرکت نکنند مشکلی برایشان نخواهد بود. 
 
وی تصریح کرد: در جامعه شاهد اشتغال ماماها در رشته‌های غیر مرتبط پزشکی هستیم که برای جبران آن تمهیداتی را وزارت بهداشت در نظر گرفته است. 
 
معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اجرای قانون بهره‌وری گفت: در حال حاضر 1200 میلیارد تومان بیمارستان‌ها از بیمه طلبکارند که اگر این پرداخت‌ها انجام شود، گره از کار برداشته شده و طبق این قانون اضافه‌کاری‌ و کارانه پرداخت می‌شود. 
 
آقاجانی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: توجه دولت به نظام سلامت و گروه‌های شاغل است به همین دلیل اخبار خوبی را در اسفندماه در حوزه سلامت خواهیم شنید تا برخی از کمبودها برطرف شود. 
 
وی گفت: وزارت بهداشت 5 تا 7 هزار میلیارد تومان کمبود اعتبار دارد که امیدواریم با کمک‌های دولت این کمبودها برطرف شود. 
 
معاون وزیر بهداشت در مورد کمبود نیروی پرستار مرد گفت: در سال‌های اخیر، گرایش مردان به رشته پرستاری کم شده چرا که باید در بیمارستانها طرح انطباق جنسیتی و شرعی رعایت شود اما کمبود پرستار اجرای آن را با مشکل مواجه کرده بنابراین طرح‌هایی داریم تا از نیروهای مرد بیشتر استفاده شود چرا کمبود این گروه جدی است. 
 
وی همچنین در مورد درمان‌های دروغین که در تبلیغات برون مرزی نمایش داده می‌شود، هشدار داد و گفت: متاسفانه این تبلیغات توسط افرادی که در رشته‌های پزشکی شاغل نیستند ارائه می‌شود، تبلیغاتی که شامل دارو و روش‌های درمانی است اما اصولی نبوده و وزارت بهداشت آنها را پیگیری می‌کند. 
 
آقاجانی گفت: در این رابطه از رسانه ملی خواسته‌ایم تا این درمان‌های دروغین را اعلام عمومی کند و روی درمان‌های کاذب برنامه‌ریزی کند. 
 
معاون درمان وزیر بهداشت در مورد خدمات دهی نظام سلامت در ایام نوروز گفت: 3 هزار آمبولانس در 2 هزار پایگاه فعال خواهند بود و 13 هزار نفر در اورژانس پیش‌بیمارستانی برای پوشش جاده‌ای در حالت آماده‌باش هستند. 
 
وی گفت: همچنین بخش‌های ویژه در تمام ایام نوروز فعال خواهند بود و ستاد حوادث در دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت 24 ساعته فعالیت خواهد کرد. 
 
آقاجانی در مورد حضور پزشکان در ایام نوروز گفت: دستورالعمل جامعی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کردیم تا متخصصانی که حضورشان ضروری است بصورت شبانه‌روزی فعالیت کنند. 
 
وی گفت: مأموران نظارتی از وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها بر عملکرد این پزشکان نظارت خواهند کرد و اگر تخطی شود با ابزارهای قانونی با آنها برخورد می‌شود. 

افزایش 17 درصدی طلاق در لرستان

مدیرکل ثبت احوال استان لرستان در خصوص آمار طلاق در لرستان گفت: در 6 ماه نخست امسال در لرستان شاهد افزایش 17 درصدی طلاق بودیم.

حسین دریکوندی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در امر طلاق آمار و اطلاعات باید صحیح باشد، زیرا طلاق یک مسئله مهم است و نمی‌توان به آمار صوری تکیه کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در هر شبانه‌روز 10 طلاق در حال ثبت است، لذا این مسئله جای نگرانی دارد و مسئولان باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل ثبت احوال استان لرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی امر طلاق باید چالش‌های طلاق را در لرستان شناسایی کنند.

دریکوندی افزود: با توجه به اینکه نخستین سنین ازدواج برای دختران و پسران به ترتیب 18 تا 24 سال است، لذا بیشترین آمار طلاق در همین سنین به علت نداشتن تجربه رخ می‌دهد.

این مسئول با اشاره نرخ 4,2 دهم درصدی آمار طلاق در این استان تصریح کرد: نسبت طلاق به ازدواج در کشور هشت به یک است، یعنی در هر هشت ازدواج یک طلاق رخ می‌دهد که این آمار در لرستان هفت و در برخی موارد به 6 می‌رسد.

مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: با توجه به اینکه آمار طلاق در لرستان رو به افزایش است، لذا باید به دنبال برنامه‌های کارشناسی شده و رفع برخی از مشکلات جوانان در زمینه‌های مختلف باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های که در کاهش طلاق موثر است، ایجاد زمینه مناسب برای ازدواج‌های آسان است.

وی با اشاره به اینکه برخی از جوانانی که سه سال پیش ازدواج کرده‌اند، تاکنون وام ازدواج نگرفته‌اند، گفت: مسئولان باید برای رفع این مشکل هرچه سریع‌تر وارد عمل شوند.

مدیرکل ثبت احوال استان لرستان افزود: بیشتر طلاق‌ها به خصوص در لرستان در سال‌های اول زندگی رخ می‌دهند که مسئولان باید برای دوام زندگی جوانان برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشند.

دریکوندی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز ارزش‌های ازدواج در جامعه کم‌رنگ‌تر شده‌ و افراد به معیارهایی مانند مال و ثروت بیشتر اهمیت می‌دهند.

*افزایش 17 درصدی طلاق در لرستان


مدیرکل ثبت احوال استان لرستان در خصوص آمار طلاق در لرستان گفت: در 6 ماه نخست امسال متاسفانه در لرستان شاهد افزایش 17 درصدی طلاق بودیم.

وی افزود: ما باید به دنبال مولفه‌های اثرگذار در پیشگیری و کاهش طلاق باشیم.