افزایش 17 درصدی طلاق در لرستان

مدیرکل ثبت احوال استان لرستان در خصوص آمار طلاق در لرستان گفت: در 6 ماه نخست امسال در لرستان شاهد افزایش 17 درصدی طلاق بودیم.

حسین دریکوندی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در امر طلاق آمار و اطلاعات باید صحیح باشد، زیرا طلاق یک مسئله مهم است و نمی‌توان به آمار صوری تکیه کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در هر شبانه‌روز 10 طلاق در حال ثبت است، لذا این مسئله جای نگرانی دارد و مسئولان باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل ثبت احوال استان لرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی امر طلاق باید چالش‌های طلاق را در لرستان شناسایی کنند.

دریکوندی افزود: با توجه به اینکه نخستین سنین ازدواج برای دختران و پسران به ترتیب 18 تا 24 سال است، لذا بیشترین آمار طلاق در همین سنین به علت نداشتن تجربه رخ می‌دهد.

این مسئول با اشاره نرخ 4,2 دهم درصدی آمار طلاق در این استان تصریح کرد: نسبت طلاق به ازدواج در کشور هشت به یک است، یعنی در هر هشت ازدواج یک طلاق رخ می‌دهد که این آمار در لرستان هفت و در برخی موارد به 6 می‌رسد.

مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: با توجه به اینکه آمار طلاق در لرستان رو به افزایش است، لذا باید به دنبال برنامه‌های کارشناسی شده و رفع برخی از مشکلات جوانان در زمینه‌های مختلف باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های که در کاهش طلاق موثر است، ایجاد زمینه مناسب برای ازدواج‌های آسان است.

وی با اشاره به اینکه برخی از جوانانی که سه سال پیش ازدواج کرده‌اند، تاکنون وام ازدواج نگرفته‌اند، گفت: مسئولان باید برای رفع این مشکل هرچه سریع‌تر وارد عمل شوند.

مدیرکل ثبت احوال استان لرستان افزود: بیشتر طلاق‌ها به خصوص در لرستان در سال‌های اول زندگی رخ می‌دهند که مسئولان باید برای دوام زندگی جوانان برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشند.

دریکوندی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز ارزش‌های ازدواج در جامعه کم‌رنگ‌تر شده‌ و افراد به معیارهایی مانند مال و ثروت بیشتر اهمیت می‌دهند.

*افزایش 17 درصدی طلاق در لرستان


مدیرکل ثبت احوال استان لرستان در خصوص آمار طلاق در لرستان گفت: در 6 ماه نخست امسال متاسفانه در لرستان شاهد افزایش 17 درصدی طلاق بودیم.

وی افزود: ما باید به دنبال مولفه‌های اثرگذار در پیشگیری و کاهش طلاق باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد