قتل 118 تهرانی با سلاح سرد در سال 92



سال گذشته، 118 نفر به دلیل فوت ناشی از سلاح سرد به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 91 که 120 مورد فوت ناشی از سلاح سرد در استان رخ داده بود کاهش 1.7 درصدی را نشان می دهد.

همچنین در این گزارش آمده است که از کل فوت ناشی از سلاح سرد در سال گذشته 99 نفر مرد و 19 نفر زن بوده اند.

این حالی است که در مدت مشابه سال 1391، نود و دو مورد فوت ناشی از سلاح سرد مرد و 28 مورد زن بوده اند.

رییس سازمان بهزیستی ابقا شد

وزیر تعاون، کار، رفاه اجتماعی طی حکمی همایون هاشمی را در سمت رئیس سازمان بهزیستی کشور ابقا کرد.

به گزارش مهر، علی ربیعی در حکمی ادامه فعالیت دکتر همایون هاشمی در سمت معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور تمدید کرد.

همایون هاشمی از 3 سال قبل ریاست سازمان بهزیستی کشور را برعهده داشته است و از این پس نیز در این سازمان فعالیت خواهد کرد.

در بخشی از حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده است: شاهد مقطعی از حیات جامعه ایرانی هستیم که با گسترش آسیب های اجتماعی و حضور جمعیت قابل توجهی از گروه های صدمه دیده، کم توان و در معرض خطر قرار همراه است. بدون شک موفقیت در کاستن از این دسته آسیب ها و رنج ها که مردم تحمل می کنند نیازمند استفاده از دانش، تجربه، تعهد و استفاده از همه ظرفیت های موجود است.

ربیعی در این حکم می افزاید: انتظار می رود با تلاشی بسیار بیشتر از گذشته با عنایت به گفتمان و رویکردهای دولت تدبیر و امید، توجه کردن به برنامه های ارائه شده از سوی اینجانب به مجلس شورای اسلامی و در چارچوب وظایف سازمان بهزیستی، با محوریت موارد زیر عمل نمایید.

-دانش محور کردن برنامه ریزی، مدیریت و ارائه خدمات در سازمان بهزیستی

-ارتقای کیفیت زندگی کارکنان سازمان بهزیستی

-ایجاد جامعیت در ارائه خدمات امدادی و حمایتی

-توسعه خدمات پیشگیرانه، آموزشی و توانمندسازی در حوزه های حمایتی

-جلب مشارکت مردمی و تقویت تاثیرگذاری نهادهای مردمی در حوزه عملکرد سازمان بهزیستی

-ساماندهی نظام آمار و اطلاعات درباره گروه های هدف سازمان

-طراحی و اجرای برنامه ها مرتبط با گروه های هدف با رویکرد توانمندسازی پایدار

-کمک به اجرای برنامه های کاستن از پیامدها و کنترل آسیب های اجتماعی

-اصلاح و تدوین قوانین و مقررات در راستای توانمندسازی گروه های هدف و آسیب پذیر ​با توجه به ابعاد اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم اقدامات و گروه های هدف سازمان بهزیستی،

در این حکم خطاب به رییس سازمان بهزیستی اضافه شده است ، انتظار می رود مشارکت فعال متخصصان و سازمان های علمی مرتبط با حوزه فعالیت سازمان بهزیستی را جلب نمایید و میزان دانایی سازمانی را نیز ارتقا دهید.

رئیس جمهور:مددکاری حرفه‌ای برآمده از عشق به بشریت و همه انسان‌هاست

به گزارش مهر، حسن روحانی صبح امروز 23 اردیبهشت ماه در مراسم بزرگداشت روز مددکار که همزمان با روز میلاد امام علی(ع) برگزار شد با تبریک این میلاد مبارک گفت: همواره کلمه مدد را در کنار و همراه با نام مولایمان که بزرگترین مددکار تاریخ بوده و هست شنیده‌ایم و هر وقت که مشکل داشته‌ایم از حضرت علی (ع) مدد جسته و یا علی مدد گفته‌ایم.

رییس‌ جمهور افزود: مددکاری عملی است که به‌خاطر دستمزد یا مزایایش برگزیده نمی‌شود، بلکه مددکاری حرفه‌ای برآمده از عشق به بشریت و همه انسان‌هاست و اجر چنین تلاش‌ها و اقداماتی را هیچ کس جز خدا نمی‌تواند بدهد.

 روحانی با بیان اینکه خداوند نظم جهان را بر این مبنا قرار داده که عده‌ای نیازهایی داشته باشند تا عده‌ای دیگر نیازهای آن‌ها را برآورده کنند، اظهار کرد: نباید این‌گونه تصور کرد که در رابطه مددکار و مددجو این فقط مددجو است که با برآورده شدن نیازش خرسند می‌شود بلکه مددکار از اینکه نیاز یک مددجو را برآورده کرده و به وظیفه بزرگ انسانی و اسلامی خود عمل کرده بیشتر لذت می‌برد و حس احساس مسئولیت او نیز اشباع می‌شود.

رییس‌ جمهور جهان را فضایی برای تعامل مددجویان و مددکاران توصیف و تصریح کرد: باید مراقب باشیم تا در فضایی قرار نگیریم که عده‌ای به‌جای مددرسانی به دیگران از آزار دادن و تخریب کردن دیگران لذت ببرند.

روحانی گفت: این افتخار نیست که در کشوری بخش بزرگی از مردم آن نیازمند بوده یا به تعبیری دیگر زیر خط فقر زندگی کنند و برای تامین مواد غذایی اساسی نیاز به واردات داشته باشیم. باید کمربندها را ببندیم و کشور را بسازیم و این کار با شعر و شعار و فریاد و هوچی‌گری مقدور نیست و عزت و عظمت کشور از این راه حاصل نمی‌شود.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه آن روز که دیگران به ما نیاز داشته باشند روز غرور و افتخار ماست، اضافه کرد: ملت ایران ملت بزرگی است که فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته، اما همواره راه عزت و ایستادگی را برگزیده، به خاندان اهل‌بیت (ع) تکیه کرده است و پیروی از آن‌ها را برگزیده و امروز نیز که به کار، تلاش و فعالیت بیشتر نیاز داریم ملت از مشکلات نمی‌هراسد و بر مشکلات فائق خواهد آمد.

 روحانی با تاکید بر اینکه به آینده درخشان کشور کاملاً امیدوارم اظهار کرد: البته مهم است که بر راهی که باید برگزینیم و هدفی که باید به آن برسیم تمرکز کنیم و حواس خود را معطوف اهداف بلند کنیم و اجازه ندهیم حاشیه‌سازان حواس ما را از مسیر منحرف کرده و در هنگام قرار گرفتن در برابر راه‌های مختلف ما را از انتخاب مسیر صحیح بازدارند.

رییس‌ جمهور با اشاره به اینکه انتخاب و طی کردن راه اشتباه و سپس تصحیح آن فقط به مردم هزینه تحمیل می‌کند، تصریح کرد: قصد ندارم در این مناسبت مبارک ذهن کسی را آزرده کنم، اما در همین کشور عده‌ای به نام اینکه باید در برابر ابرقدرت‌ها بایستیم جیب و اموال مردم را غارت کرده‌اند.

 روحانی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم عده‌ای دوباره با شعر و شعار راهی را که ملت در خرداد سال گذشته برگزید منحرف کنند.

رییس‌ جمهور گفت: بنده به عنوان خادم مردم خدا را شاکرم که حوصله فراوانی به من داد. هر روز حرف‌ها و مطالب زیادی را می‌شنوم و می‌خوانم اما تا امروز کاملاً نسبت به آن‌ها بی‌اعتنا بوده‌ام و فقط گفته‌ام که خدایا گویا می‌خواهی با این نیش‌ها و آزارها اجر ما را زیاد کنی.

 روحانی ادامه داد: اگر قرار باشد هر وقت از گوشه‌ای تهمت یا مطلبی علیه ما مطرح شد وقت خود را صرف پاسخ به آن کنیم، معنای این رویه دست نیافتن به اهداف بلند است؛ باید به فکر اهداف بلند مثل مهار تورم و ایجاد اشتغال برای جوان‌های عزیز کشور باشیم. نمی گویم انتقاد نباشد که انتقاد و آزادی حق همه است، اما انتقاد برای مدد کردن باشد نه مچ گیری و تخریب.

رییس‌ جمهور اظهار کرد: امروز همه باید دست به دست دهیم و مددکار یکدیگر شویم تا غول بزرگ رکود را که بر اقتصاد سایه انداخته از سر کشور و ملت دور کنیم و برای ایجاد رونق اقتصادی نیاز به مددکاری‌های بزرگ داریم.

 روحانی با بیان اینکه خدا نیز در قرآن از انسان‌ها برای یاری دینش مدد خواسته تصریح کرد: باید کشور، ملت و نظام را مدد کنیم تا به اهداف بزرگمان برسیم.

رییس جمهور گفت: باید در مسیر ساختن کشور همه مددکار یکدیگر باشیم و در این مسیر از نقش و قدرت بزرگ مردم غفلت نکنیم چرا که بدون مردم هیچ کاری سامان نمی‌گیرد و هر کاری که قرار باشد در کشور انجام شود بی‌تردید توسط مردم بهتر انجام خواهد شد تا اینکه دولت یا نهادی عمومی و شبه‌دولتی بخواهد متصدی آن باشد.

در این مراسم با حضور رییس جمهوری از حمیدرضا شاه‌حسینی و عبدالرسول غریبی و شهین ذبیحی، فاطمه جمالی و زهرا فتحعلی‌زاده به عنوان خیرین و مددکاران اجتماعی نمونه تقدیر به‌عمل آمد.

یک میلیون دختر بالای 30 سال ایران، ازدواج نکرده اند

روزنامه خراسان نوشت:

علی اکبر محزون مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به سن ازدواج دختران و پسران در ایران که به ترتیب بین ۲۰تا ۲۴ برای دختران و ۲۵ تا ۲۹سال برای پسران تعریف شده است از تجرد یک میلیون و ۳۰۰ هزار مرد بالای ۳۵سال و زن بالای ۳۰ سال در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۲۰ هزار نفر پسر و ۹۸۰ هزار نفر دختر هستند که با توجه به سن تجرد قطعی در خانم ها که ۴۹ سال تعیین شده است زنگ خطر تجرد قطعی برای نزدیک به یک میلیون دختر به صدا درآمده است.

وی علت اصلی بروز این مشکل را تاخیر در ازدواج به ویژه در دختران اعلام کرد و افزود: بر اساس آمارهای پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ۱۵۲هزار دختر و پسر هرگز ازدواج نکرده اند و به سن تجرد قطعی یعنی ۴۹ سال و بالاتر رسیده اند که از این تعداد ۶۲ هزار نفرشان مرد و ۹۰هزار نفرشان خانم هستند. 

مددکاران اجتماعی جزئی از ضابطین قضایی شوند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اورژانس اجتماعی می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی ایفا کند، اذعان کرد: سازمان خواستار این است که مددکاران آن جزئی از رابطین قضایی شوند تا در صورت نیاز بتوانند بدون حکم قضایی مداخله کرده و مشکل را حل کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «محمد نفریه» معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی با ارائه خدمات تخصصی به افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند، این امکان را به آنها می‌دهد تا ضمن سازگاری با محیط راه حلی مناسب برای حل مشکلشان پیدا کنند، گفت: اکنون مرکز فوریت‌های اجتماعی در چهار بخش با خط 123 در قالب 300 دستگاه آمبولانس مجهز و پایگاه خدمات اجتماعی در سراسر کشور مشغول فعالیت است.

وی افزود: این مرکز در بخش‌های کودک‌ آزاری، همسر آزاری، مداخله در خانواده برای کاهش طلاق، خودکشی و موارد مرتبط با آسیب‌های اجتماعی خدمات ارائه می‌کند؛ البته در برخی مواقع با مواردی روبرو هستیم که برای حل مسئله نیازمند حکم قضایی می‌باشیم و بدون آن نمی‌توانیم مداخله کنیم و باید ابتدا مراحل قانونی طی شود که این امر سبب می‌شود نتوانیم خدمات را به نحو احسن ارائه کنیم.

 معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در پایان یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور خواستار این است که مددکاران آن جزئی از ضابطین قضایی شوند تا در صورت نیاز بتوانند بدون حکم قضایی مداخله کرده و مشکل را حل کنند.

 

منبع : روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور

صرفا جهت اطلاع آقای قالیباف!!!!!!!!!!!!!!!!!

طوفان عصر روز شنبه در پایتخت دو کشته و دو مجروح بر جا گذاشت.

به گزارش مهر، نخستین قربانی مرد جوانی بود که هنگام عبور در خیابان ابوذر همراه دو فرزندش قربانی طوفان تهران شد.

افسر آماده منطقه 4 عملیات آتش نشانی تهران در این باره به مهر گفت: مردی 40 ساله به همراه دو کودک خود در حال عبور از این کوچه بود که ناگهان قطعه ای از سنگ نمای یک ساختمان 4 طبقه نوساز جدا شد و بر روی این شخص افتاد.

طوفان در تهران 2 کشته بر جا گذاشت!

«محمدعلی مددی» بااشاره به اینکه آتش نشانان درمحل حادثه حاضر شده و به ایمن سازی محل حادثه کردند، گفت: پیکر فرد آسیب دیده را تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند. عوامل اورژانس پس از معاینه، مرگ این شخص را تائید کردند و دو کودک این فرد بلافاصله به مرکز درمانی انتقال یافتند.

طوفان در تهران 2 کشته بر جا گذاشت!


مرگ زن جوان

در حادثه ای دیگر در شرق تهران نیز زن جوانی خیابان هنگام بر اثر سقوط سنگ نمای ساختمان بر روی سرش جان باخت.

این زن در حال عبور از خیابان بود که بر اثر طوفان بخشی از نمای ساختمانی تخریب و بر روی سر وی افتاد.

اهالی محل با مشاهده این صحنه بلافاصله زن جوان را به بیمارستان الغدیر تهران رساندند که پزشکان پس از معاینه وی اعلام کردند، او بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داده است.

احتمال جذب مجدد دانشجوی دکتری مددکاری اجتماعی در دانشگاه علامه طباطبائی

طبق اخبار موثق گفته شده است که دانشگاه علامه طباطبائی در رشته مددکاری اجتماعی امسال دانشجوی دکتری می پذیرد.index

طبق شنیده ها قرار است دانشگاه علامه طباطبائیدر دوره دکتری، یکسال در مبان رشته های مددکاری اجتماعی و رفاه اجتماعی بپذیرد و از آنجایی که سال گذشته این دانشگاه دانشجو دکتری رفاه اجتماعی پذیرش کرده است، امسال متقاضیان شرکت در کنکور دکتری رشته مددکاری اجتماعی می توانند شانس خود را امتحان کنند.

در صورت دریافت اخبار تکمیلی مجددا اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع-سوشیال نیوز

ایدز همچنان بدون درمان

جهان با گذشت 30 سال از کشف ویروس ˈاچ آی ویˈ و انجام صدها آزمایش پرهزینه، هنوز در انتظار تولید واکسنی است که انسان را در برابر ابتلا به بیماری کشنده ی ایدز حفظ کند بسر می برد.



به گزارش ایرنا از منابع خبری، بنابر آمار رسمی ˈنهاد مبارزه با ایدزˈ وابسته به سازمان ملل، شمار مبتلایان به این بیماری در سال 2014 بیش از 34 میلیون نفر بوده است. به این رقم هر روز حدود 6 هزار تن افزوده می شود.

به گفته میشاییل وارن، رییس ˈتشکیلات جهانی جلوگیری از شیوع ایدزˈ، شتاب سرایت این بیماری در برخی از کشورهای آفریقایی، بیش از سایر کشورهاست.

تولید واکسن ضد ایدز، به دلیل ظرفیت بالای ویروس ˈاچ آی ویˈ در جهت تطبیق خود با محیط بسیار دشوار است. تا کنون بیش از ۱۰۰ آزمایش پرهزینه در کشورهای جهان برای تولید این واکسن صورت گرفته که اغلب با شکست روبرو شده است.

چندی پیش پژوهش گران آمریکایی از تولید واکسن ضد ایدزی خبر دادند که در 13 میمون از 24 میمون مورد آزمایش، ایجاد مصونیت کرده بود.

این مصونیت (در 12 مورد)، ولی بیش از یک سال دوام نداشت. در سال های اخیر، نیز آزمایش برای تولید واکسن HVTN 505 از سوی محققان آمریکایی به دلیل عدم دستیابی به نتایج مطلوب متوقف شد.

در سال 2009 آزمایشات متعددی در تایلند صورت گرفت که ابتدا نتایج آن امیدوارکننده اعلام شد.

به گفته این پژوهشگران، امکان سرایت ایدز با تزریق واکسن جدیدی موسوم RV144 تا 30 درصد کاهش می یافت. اما شمار کسانی که بدنشان در این آزمایش به ویروس ˈاچ آی ویˈ آلوده شد، 125 تن از میان 16 هزار نفر بود. در این میان، تنها به 51 تن واکسن ضد ایدز تزریق شده بود و 74 تن باقی مانده، بدون تزریق واکسن مورد آزمایش قرار گرفتند.

قرار است، نمونه های تکمیل شده RV144 در سال 2016 و 2017 در آفریقای جنوبی دوباره آزمایش شود.

بر پایه تازه ترین گزارش های ˈتشکیلات جهانی جلوگیری از شیوع ایدزˈ پژوهش گران کشورهای گوناگون در حال حاضر مشغول تحقیق روی بیش از 30 نوع واکسن متفاوت با هزینه های سرسام آور 50 میلیون دلاری هستند.

پژوهش های محققان در تایلند، تا کنون بیش از 100 میلیون دلار هزینه برداشته است.

برخی از کارشناسان معتقدند که به جای صرف هزینه های هنگفت برای یافتن واکسن ضد ایدز، باید در بخش تکمیل شیوه های گوناگون درمان آن سرمایه گذاری کرد.

به گفته هانس یگر، یکی از این پژوهشگران، شیوه های درمانی در 30 سال گذشته، با موفقیت های چشم گیری همراه بوده است.

او می گوید: تا کنون 20 تن از مبتلایان به ایدز در سراسر جهان درمان شده اند.

به اعتقاد این کارشناس، امکان درمان ایدز، هم در مراحل اولیه و هم در مراحل پیشرفته، وجود دارد و تنها مسئله باقی مانده در این رابطه، تصمیم درباره چگونگی در دسترس قرار دادن داروهای آزمایش شده برای استفاده همگانی است.

ایدز یا سندرم نقص ایمنی اکتسابی ، نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی و توسط ویروس نقص ایمنی (HIV) ایجاد می شود.

بیمه سلامت: معتادان و خانواده‌هایشان رایگان بیمه می‌شوند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خبر داد: معتادان و خانواده‌هایشان به سایت بیمه سلامت ایران مراجعه و تحت پوشش بیمه درمانی رایگان قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، محسن انوشیروان بندپی در این رابطه گفت: زندانیان و معتادان نیز مانند سایر اقشار جامعه می‌توانند به سایت بیمه سلامت ایران مراجعه کرده و ثبت نام کنند و خود و خانواده‌هایشان را تحت پوشش رایگان قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به داروهای ترک اعتیاد می‌افزاید: برخی ازداروهای ترک اعتیاد مانند متادون که تحت اقلام دارویی قرار دارند را تحت پوشش بیمه‌ای قرار داده ایم و با توجه به گران بودن این داروها طبق روال 70 درصد آن را بیمه پرداخت خواهد کرد.