دست‌فروشی که به شورای‌شهر راه یافت

یکی از شهروندان مهاباد در باره انتخاب محمد ابراهیمی در متنی نوشته است: در انتخابات این دوره شورای شهر مهاباد، ۲۰۵ نفر نامزد شدند و ۸۰ درصد مردم هم شرکت کردند و آقای محمد ابراهیمی ملقب به ممد چکول به معنی «ممد کوچولو» که یک بساط بلال فروشی در میدان ساعت شهر داشت، توانست به عنوان نفر دوم به شورای شهر راه یابد. وی مدرک لیسانس شیمی دارد و با توجه به شرایط زندگیش فقط دست فروش بوده... ابراهیمی در بخشی از شهر که بساط داشت و در برخی مناطق عشایرنشین شهر بسیار محبوب بود. او در قسمتی از شهر (میدان استقلال) زندگی می‌کند که منطقه فقیرنشین مهاباد محسوب می‌شود. 

یکی از پوسترهای تبلیغاتی که در آن به فقر و دستفروشی خود اشاره کرده است

وی برنامه خاصی در تبلیغات خود اعلام نکرده بود و اینکه "دو دیگ دارم و یک فرغون و یک حساب بانکی دو میلیونی و از خانواده ای فقیر هستم که با زحمت درس خوانده و با اینکه لیسانس دارم دست فروشی می‌کنم"، تمامی چیزی است که ایشان در دوران تبلیغاتی خود گفته است.
تنها چیزی که از او، البته نه به طور تاییدشده، شنیده شده این بود که: "یکی از اعضای مبارزه با سد معبر شهرداری را اخراج می‌کنم"... (گویا کسی به اسم .... است که دست فروش‌ها را زیاد اذیت می‌کرده... ابراهیمی گفته اولین کارم اخراج این مامور از شهرداری خواهد بود). در کل شهر دو نگاه به این فرد وجود داشت، گروهی به حالت تمسخر به او نگاه می‌کردند و می‌گفتند "کار شهر به کجا کشیده که یک دست‌فروش نامزد شده است"... و گروهی دیگر هم با این نگاه که "یک فقیر با مدرک تحصیلی لیسانس، دست‌فروشی می‌کرده و حالا آمده با این همه دکتر و مهندس و پولدار رقیب شده و جلوی آنها قد علم کرده، از او حمایت می‌کردند. البته همواره همه مردم از نظر اخلاق عمومی و شخصیت از او تعریف می‌کردند.

تسلیت

سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی (29 خرداد سال 1356) تسلیت باد

تبریک


دکتر حسن روحانی پیروزی قاطعانه ات مبارک باد






ابتکار جالب یک موسسه خیریه برای جلوگیری از کودک آزاری

یک بنیاد خیریه اقدام به نصب تابلو‌هایی درسطح شهر‌های اسپانیا کرده که جزئیات آن‌ شامل شماره تلفن و غیره را فقط کودکان زیر ۱۰سال می‌توانند ببینند.
ANAR-lenticular-printing-campaign

بنیاد خیریه با نام آنار (Anar) نوشته‌های این تابلو‌ها را با مضمون اینکه «اگر تو را کتک می‌زنند با ما تماس بگیر» طوری چاپ کرده‌اند که فقط کودکانی که قد آنها زیر یک متر و ۳۵سانتی‌متر است می‌توانند آن را ببینند. به گفته مسئولان این بنیاد خیریه آنها امیدوارند به این وسیله کودکانی که در معرض انواع خشونت قرار دارند با آنها تماس بگیرند. این تابلو‌‌ها با تکنیکی موسوم به (lenticular printing technique) چاپ می‌شوند. افراد بزرگسال این نوشته را به این صورت می بینند: ” گاهی کودک آزاری تنها برای کودکانی که مورد آزار قرار می گیرند قابل مشاهده است.”

پیام تبریک رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز مددکار اجتماعی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، دکتر همایون هاشمی طی پیامی روز مددکار اجتماعی را تهنیت گفته و با گرامیداشت این روز و تبریک آن، برای مددکاران پرتلاش و مشتاق آروزی سلامتی، صبر و موفقیت کرد.
 

متن کامل این پیام بدین شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

مددکاری ترسیم چهره حقیقی و تجسم رسالت نهایی بهزیستی است. بی شک هر یک از خدمات مجموعه سازمان بهزیستی را می توان شاخه پر ثمری از این درخت تناور نامید.

مددکاران پرتلاش و مشتاق این سازمان همواره می کوشند با حفظ کرامت و شأن والای انسانی جامعه هدف خود؛ در مرحله نخست امید به زندگی با عزت و پر برکت و روحیه سرزندگی و نشاط را در مددجویان تقویت نمایند و سپس برای تامین نیاز های اساسی آنان؛ تا تبدیل شدن به افراد مولد و توانمند و خروج از چرخه های مستقیم حمایتی با آنها همراه شوند.

13 رجب سالروز ولادت با سعادت مولای متقیان حضرت علی (ع) نخستین مددکار عالم و اسوه آزادی وآزادگی و انتخاب مبارک و شایسته این روز به عنوان روز مددکار وهمچنین روز بزرگداشت مقام شریف پدر را به تمامی مسلمانان و آزاد اندیشان جهان تبریک و شادباش می گویم.

امیدوارم همه مددکاران عزیز در پرتو پرفروغ رفتار و گفتار حضرت امیرالمومنین (ع) و با پیروی از منش و سیره آن امام بزرگوار و مقتدای بی همتا در دستگیری از نیازمندان و یاری محرومان به توفیق روزافزون دست یابند.

 دکتر همایون هاشمی
رئیس سازمان بهزیستی

دغدغه های جدی در باب مدیریت مسایل اجتماعی در کشور

بررسی مسائل اجتماعی در شرایط امروزین جامعه ایرانی، بنا به تأکید بسیاری از اندیشمندان، یکی از مهمترین فصول حرکت در مسیر توسعه همه جانبه کشور محسوب می شود. در این مجال، مسعود جورابلو، دبیرکل جبهه” پیشگامان خدمت به خانواده های ایران اسلامی” و صاحب نظر مسایل سیاسی و اجتماعی، اهمیت و ابعاد مختلف توسعه اجتماعی کشور را بررسی نموده است. وی در این گفتگو دغدغه های جدی در باب مدیریت مسایل اجتماعی در کشور و نیز خلاءهای تئوریک در این حیطه را مطرح کرده که در ادامه می خوانیم:

مسعود جورابلو

ادامه مطلب ...

حمایت از مسعود جورابلو=حمایت از شایسته سالاری

جبهه پیشگامان خدمت به خانواده های ایرانی یکی از تشکل هایی است که در آستانه انتخابات اعلام موجودیت کرده است. این جبهه  علاوه بر فعالیت در حوزه انتخابات ریاست جمهوری،در انتخابات شورای شهر تهران کاندیدایی را معرفی نموده است که در کارنامه خود تحصیلات اجتماعی و بویژه مددکاری اجتماعی دارا می باشد. به نظر می رسد از آنجاییکه برای مدیریت شهری نیاز به متخصصین اجتماعی بویژه جای خالی مددکاران اجتماعی به شدت احساس می شود وظیفه همه فعالان اجتماعی است که هر فرد به نحوی در راستای حمایت از ایشان قدم بردارد. 


برای آشنایی بیشتر با جبهه پیشگامان خدمت به خانواده و بویژه دبیرکل جبهه، آقای مسعود جورابلو می توانید به سایت زیر مراجعه نمائید.