واقعیت

اگر بتوانیم جمعیت روی زمین را دقیقاً به اندازه یک دهکده صد نفری کوچک کنیم به طوری که تمامی نسبت های انسانی موجود، تغییر نکند نسبت بین این صد نفر به صورت زیر درخواهد آمد:

57 نفر آسیایی
21 نفر اروپایی
14 نفر آمریکایی(شامل آمریکای شمالی و جنوبی)
8 نفر آفریقایی

52 نفر زن
48 نفر مرد

70 نفر رنگین پوست
30 نفر سفید پوست

70 نفر غیر مسیحی
30 نفر مسیحی
89 نفر با رفتار جنسی سالم
11 نفر با رفتار جنسی منحرف

6 نفر صاحب 59 درصد کل ثروت جهان که همه آنها از ایالات متحده آمریکا هستند

80 نفر در خانه های زیر استاندارد زندگی می کنند.

50 نفر از سوء تغذیه رنج می برند.

یک نفر در حال مرگ و یک نفر در حال تولد است.

یک نفر(بله تنها یک نفر) دارای تحصیلات دانشگاهی است.

یک نفر دارای کامپیوتر است.

ارسال شده توسط فائزه

زخمی که نمیبینیم

زخمی که نمی بینیم



می دانید؟ خشونت همیشه یک چشم کبود و دندان شکسته و دماغ خونی نیست. خشونت، تحقیر، آزار گاهی یک نگاه است.
نگاه مردی به یقه ی پایین آمده ی لباس زنی وقتی که دولا شده و چایی تعارف می کند.
 نگاه برادری است به خواهرش وقتی در مهمانی بلند خندیده.
 نگاهی که ما نمی بیینیم. که نمی دانیم ادامه اش وقتی چشم های ما در مجلس نیستند چیست. ترسی است که ارام آرام در طول زمان بر جان زن نشسته

خشونت بی کلام، بی تماس بدنی، مردی است که در را که باز می کند زن ناگهان مضطرب می شود، غمگین می شود. نمی داند چرا؟ در حضور مرد انگار کلافه باشد. انگار خودش نباشد. انگار بترسد که خوب نیست. که کم است. که باید لاغرتر باشد چاق تر باشد زیباتر باشد خوشحال تر باشد سنگین تر باشد خانه دارتر باشد عاقل تر باشد.

خشونت آن چیزی است که زن نیست و فکر میکند باید باشد.

 خشونت آن نقابی است که زن می زند به صورتش تا خودش نباشد تا برای مرد کافی باشد. مرد می تواند زن را له کند بدون اینکه حتی لمس اش کند. بدون اینکه حتی بخواهد لهش کند.
این ارث مردان است که از پدران پدرانشان بهشان رسیده
خشونت، آزار، تحقیر امتداد همان مادر ... ها،.. ها، خواهر....ها، مادرش را فلان ها، عمه اش را بیسارهایی است که به شوخی و جدی به هم و به دیگران می گوییم.
خشونت، آزار، تحقیر همان زن صفت، مثل زن گریه می کردی هایی است که بچه هایمان از خیلی کودکی یاد می گیرند
خشونت یعنی اینکه بهت پول نمیدم، نمیگذارم سر کار بروی و از خودت استقلال مالی داشته باشی، 
یعنی بازخواست که این را چرا خریدی چند خریدی
خشونت، آزار تحقیر پله های بعدی نردبانی هستند که پله ی اولش با فلانی و بیساری معاشرت نکن چون... فلان لباس را نپوش چون...است.
 چون هایی که اسمشان می شود "عشق". عشق هایی که می شوند ابزار کنترل. که منتهی می شوند به زنانی بی اعتماد به نفس، بی قدرت، غمگین، تحقیر شده، ترسان، وابسته، تهدید به ترک شده و شاید کتک خورده که فکر می کنند همه ی زخم هایشان از عشق است.
 که مرد عاشق زخم می زند و زخم بالاخره خوب می شود
  خشونت زنی است که زیر نفس های آغشته به بوی الکل مردش تظاهر به لذت می کند و فکر می کند قاعده ی بازی همین است. خشونت توجیه آزار روحی، کلامی، جسمی، جنسی مردی است که مست است. مستی انگار عذر موجهی باشد برای ناموجه ترین رفتارها

می دانید؟ کتک بدترین نوع خشونت علیه زنان نیست. کبودی و زخم و شکستگی خوب می شوند.
 
قدرت و شادابی و باور به خویشی که از زن در طول ماه ها و سال ها گرفته می شود گاهی هیچ وقت هیچ وقت ترمیم نمی شود

تجاوز گروهی به دختر 18 ساله درملأعام

یک دختر ۱۸ ساله پاکستانی به دستور دادگاه قبیله ای در شهر مروالا در پاکستان مورد تجاوز گروهی قرار گرفت. این جرم در حالی اتفاق می افتاد که حدود یک هزار نفر از مردم شهر و در مقدمه آنان پدر آن دختر نظاره گر آن بودند. 

به گزارش فردا، این دختر ۱۸ ساله در پاکستان به دستور یک دادگاه قبیله ای وابسته به قبیله ماسوتی در ملأعام مورد تجاوز گروهی قرار گرفت. 

طبق این گزارش برادر این دختر، نوجوانی ۱۱ ساله و از قبیله گوجار با دختری از قبیله ماسوتی که از لحاظ اجتماعی بالاتر از قبیله او بود رابطه برقرار کرده و مردم شهر آنان را در حال قدم زدن در شهر مشاهده کرده بودند. 

دادگاه قبیله ای وابسته به قبیله ماسوتی برای انتقام از این کار نوجوان طبق قواعد عرفی حاکم در پاکستان دستور داد که باید خواهر آن پسر ۱۱ ساله در میان عموم مردم شهر و حضور پدر آن دختر مورد تجاوز گروهی مردان قبیله قرار گیرد تا به این طریق اعتبار و شرف خود را در جامعه برگردانند. 

در این تجاوز ۴ مرد به انتخاب دادگاه شرکت کرده بودند و در حالی که دختر و پدر با گریه از آنان درخواست بخشش می کردند با حضور بیش از یک هزار نفر از مردم شهر و جلوی دیدگان پدر به دختر ۱۸ ساله تجاوز شد. 

گفتنی است که این شیوه طبق عرف برخی قبایل پاکستان، حق عرفی و قانونی افراد برای ستاندن شرف و حیثیت خود در جامعه است. 

طبق گزارش سازمان حقوق بشر سالیانه ده ها جرم اینچنینی در جامعه پاکستان اعمال می شود که دولت و نیروهای امنیتی با وجود اطلاع قبلی در صدد منع اعمال آنها نیستند.

کوچکترین کودک کار مشهد + عکس

یکی از کم سن و سالترین  کودکان کار مشهد صبح های زمستان در خیابانی مشغول به فروختن دستمال کاغذی است.
این عکس در حالی گرفته شده است که یکی از کارکنان پیتزا فروشی که او در کنار مغازه اش نشسته است با رفتار تندی که واقعا برازنده ی یک کودک است!!! به او می گوید :" بلند شو از اینجا، مگر چند بار به تو باید بگویم اینجا نشین! با توام! "
البته فروشنده حق دارد، آخر این کودک کنار مغازه نشسته و مانع کسب اوست! کودکی که دوست دارد !!!در سرمای زمستان بازی نکند و دستمال کاغذی بفروشد، سرنوشتی است که خودش خواسته!! و ما آدمها طبق معمول سری از تاسف تکان می‌دهیم و به راه خود می‌رویم...


عکس در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...


رئیس انجمن مددکاری: 7 سال است آمار معتادان کشور 2 میلیون نفر اعلام می‌شود




فارس: رئیس انجمن مددکاری ایران گفت:‌ آمار اعلام‌شده از سوی مسئولان از تعداد معتادان کشور 7 سال است که 2 میلیون نفر اعلام می‌شود و به نظر می‌رسد این آمار واقعی نیست.


مصطفی اقلیما با اشاره به روند پیشرفت اعتیاد که هم نوع آن و هم مصرف‌کنندگان آن افزایش یافته است اظهار داشت: اگر اوضاع با شرایط فعلی پیش رود و برای آینده برنامه‌ریزی نکنیم در آینده به افرادی برمی‌خوریم که غیرفعالند و توانایی تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی ندارند و بودجه کشور برای آنها خرج می‌شود.

وی افزود: در آینده با روند کنونی با افراد مریض مواجه خواهیم شد که در نهایت جامعه‌مان هم مریض می‌شود. به عنوان مثال رشد طلاق در حال حاضر 16 درصد افزایش داشته است و ما می‌دانیم که طلاق چقدر در ابتلای کودکان و زنان به اعتیاد تأثیرگذار است.

اقلیما با بیان اینکه در حال حاضر 7 سالی می‌شود که آمار معتادان 2 میلیون نفر اعلام می‌شود تصریح کرد: استاندارد جهانی می‌گوید هر چه جرم در کشور به صورت ظاهری و مشخص محاسبه شود به همان میزان در زیر جامعه مخفی است یعنی اگر آمار 2 میلیون نفر معتاد را قبول کنیم به نوعی 4 میلیون نفر معتاد در کشور داریم که نیمی از آنان شناسایی نشده‌اند.

وی اضافه کرد: اگر هر خانواده معتاد 4 نفر باشند به نوعی 16 میلیون نفر در کشور با پدیده اعتیاد درگیر هستند و می‌توان حدس زد که بین 6 تا 8 میلیون کودک حاصل از خانواده اعتیاد در کشور وجود دارد.

اقلیما خاطر نشان کرد: بودجه‌های زیادی بابت معضل اعتیاد در کشور خرج می‌شود. اما متأسفانه به دلیل اینکه پدیده اعتیاد به درستی ریشه‌یابی نشده است و زیر ساخت‌های حل آن وجود ندارد مشکل حل نشده است.

چرا دیوونه شدی؟؟؟؟؟؟

از یک دیوونه میپرسن چرا دیوونه شد ی؟ میگه : من یه زنی گرفتم که یه دختره 18 ساله داشت، دختر زنم با بابام ازدواج کرد، در نتیجه، زن من، مادرزن پدرشوهرش شد، از طرفی دختر زن من که زن بابام بود، پسری به دنیا آورد که میشد برادر من و نوه ی زنم،پس نوه ی منم میشد، در نتیجه من پدربزرگ برادر ناتنی خودم بودم،چند روز بعد زن من پسر... ...ی به دنیا اورد که زن پدرم، خواهر ناتنی پسرم و مادربزرگ او شد،در نتیجه پسرم، برادر مادربزرگ خودش بود، از طرف ی چون مادر فعلی من یعنی دختر زنم،خواهر پسرم بود، در نتیجه من خواهرزاده ی پسرم بودم.

معمولترین روشهای تقلب در دانشگاههای جهان

1. نوشتن بر روی بطریهای آب: این مورد یکی از مبتکرانه ترین شیوه های تقلب محسوب می‌شود. دانشجویان برچسب روی بطری را برداشته، برگه تقلب را زیر آن چشبانده و برچسب را مجدد روی بطری چسبانده و با پر کردن بطری از آب به راحتی نوشته های ریز نوشته شده را خوانده و بدون هیچ گونه جلب توجهی تقلب می‌کنند.

2. استفاده از جلدهای خوراکی هایی مانند چیپس، آدامس، شکلات و غذا برای نوشتن تقلب.

3. نوشتن بر روی قسمتهایی از بدن مانند ساق پا و آرنج و یا جا سازی برگه های تقلب داخل آستین و جوراب.

4. کپی برداری از نوشته های دیگران. با اینکه که این روش بسیار قدیمی است اما هنوز در بین دانشجویان طرفداران زیادی دارد.

5. استفاده از کلاه که باعث می‌شود مراقبین توجه کمتری به دانشجو داشته تا وی بتواند به اطراف نگاه کرده و به راحتی از برگه های نوشته شده تقلب استفاده کند.

6. ترک کردن کلاس به بهانه رفتن به دسشتشویی و یا خوردن آب. از این طریق دانشجو خارج از محدوده دید مراقبین می‌تواند به هرگونه منبع اطلاعاتی خارج و داخل دانشگاه دسترسی داشته باشد.

7. ترجمه موتورهای جستجو که با استفاده از آن دانشجو ابتدا موضوع مورد نظر را به زبان دیگری مانند اسپانیایی یافته سپس آن را به انگلیسی ترجمه کرده و از این طریق هیچ ردی از منبع اصلی موضوع به جای نمی‌ماند.

8. عکس گرفتن از مطالب درسی، جستجو در اینترنت، فرستادن جواب صحیح از طریق پیام کوتاه به دیگران از جمله کارهایی است که دانشجویان با استفاده از موبایل انجام می‌دهند.
 



بیایید یکدیگر را دوست بداریم!

روزی یک مرد روحانی با خداوند مکالمه ای داشت: 'خداوندا! دوست دارم بدانم بهشت و جهنم چه شکلی هستند؟ '،

ادامه مطلب ...

ایران و ایرانی!!






ملغمه ای بنام ایران و ایرانی


 

در پی اعلام این نکته که تاکنون 65000 شرکت تجاری ایرانی در دبی ثبت شده اند، یکی از ایرانیان گفت: ما ایرانی ها صبح در تهران از

ادامه مطلب ...