رئیس انجمن مددکاری: 7 سال است آمار معتادان کشور 2 میلیون نفر اعلام می‌شود




فارس: رئیس انجمن مددکاری ایران گفت:‌ آمار اعلام‌شده از سوی مسئولان از تعداد معتادان کشور 7 سال است که 2 میلیون نفر اعلام می‌شود و به نظر می‌رسد این آمار واقعی نیست.


مصطفی اقلیما با اشاره به روند پیشرفت اعتیاد که هم نوع آن و هم مصرف‌کنندگان آن افزایش یافته است اظهار داشت: اگر اوضاع با شرایط فعلی پیش رود و برای آینده برنامه‌ریزی نکنیم در آینده به افرادی برمی‌خوریم که غیرفعالند و توانایی تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی ندارند و بودجه کشور برای آنها خرج می‌شود.

وی افزود: در آینده با روند کنونی با افراد مریض مواجه خواهیم شد که در نهایت جامعه‌مان هم مریض می‌شود. به عنوان مثال رشد طلاق در حال حاضر 16 درصد افزایش داشته است و ما می‌دانیم که طلاق چقدر در ابتلای کودکان و زنان به اعتیاد تأثیرگذار است.

اقلیما با بیان اینکه در حال حاضر 7 سالی می‌شود که آمار معتادان 2 میلیون نفر اعلام می‌شود تصریح کرد: استاندارد جهانی می‌گوید هر چه جرم در کشور به صورت ظاهری و مشخص محاسبه شود به همان میزان در زیر جامعه مخفی است یعنی اگر آمار 2 میلیون نفر معتاد را قبول کنیم به نوعی 4 میلیون نفر معتاد در کشور داریم که نیمی از آنان شناسایی نشده‌اند.

وی اضافه کرد: اگر هر خانواده معتاد 4 نفر باشند به نوعی 16 میلیون نفر در کشور با پدیده اعتیاد درگیر هستند و می‌توان حدس زد که بین 6 تا 8 میلیون کودک حاصل از خانواده اعتیاد در کشور وجود دارد.

اقلیما خاطر نشان کرد: بودجه‌های زیادی بابت معضل اعتیاد در کشور خرج می‌شود. اما متأسفانه به دلیل اینکه پدیده اعتیاد به درستی ریشه‌یابی نشده است و زیر ساخت‌های حل آن وجود ندارد مشکل حل نشده است.

نظرات 2 + ارسال نظر
من اصلا مددنیستم پنج‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:37 ب.ظ

اقلیما واقعا مرد شریف وارزنده ایه
باورتون نمیشه ولی من به اندازه تمام تارموهای سرش دوسش دارم

سید۸۷ چهارشنبه 22 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:42 ب.ظ

خوبه دیجه
دیجه دیجه

پلیز ترجمه؟؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد