دست‌فروشی که به شورای‌شهر راه یافت

یکی از شهروندان مهاباد در باره انتخاب محمد ابراهیمی در متنی نوشته است: در انتخابات این دوره شورای شهر مهاباد، ۲۰۵ نفر نامزد شدند و ۸۰ درصد مردم هم شرکت کردند و آقای محمد ابراهیمی ملقب به ممد چکول به معنی «ممد کوچولو» که یک بساط بلال فروشی در میدان ساعت شهر داشت، توانست به عنوان نفر دوم به شورای شهر راه یابد. وی مدرک لیسانس شیمی دارد و با توجه به شرایط زندگیش فقط دست فروش بوده... ابراهیمی در بخشی از شهر که بساط داشت و در برخی مناطق عشایرنشین شهر بسیار محبوب بود. او در قسمتی از شهر (میدان استقلال) زندگی می‌کند که منطقه فقیرنشین مهاباد محسوب می‌شود. 

یکی از پوسترهای تبلیغاتی که در آن به فقر و دستفروشی خود اشاره کرده است

وی برنامه خاصی در تبلیغات خود اعلام نکرده بود و اینکه "دو دیگ دارم و یک فرغون و یک حساب بانکی دو میلیونی و از خانواده ای فقیر هستم که با زحمت درس خوانده و با اینکه لیسانس دارم دست فروشی می‌کنم"، تمامی چیزی است که ایشان در دوران تبلیغاتی خود گفته است.
تنها چیزی که از او، البته نه به طور تاییدشده، شنیده شده این بود که: "یکی از اعضای مبارزه با سد معبر شهرداری را اخراج می‌کنم"... (گویا کسی به اسم .... است که دست فروش‌ها را زیاد اذیت می‌کرده... ابراهیمی گفته اولین کارم اخراج این مامور از شهرداری خواهد بود). در کل شهر دو نگاه به این فرد وجود داشت، گروهی به حالت تمسخر به او نگاه می‌کردند و می‌گفتند "کار شهر به کجا کشیده که یک دست‌فروش نامزد شده است"... و گروهی دیگر هم با این نگاه که "یک فقیر با مدرک تحصیلی لیسانس، دست‌فروشی می‌کرده و حالا آمده با این همه دکتر و مهندس و پولدار رقیب شده و جلوی آنها قد علم کرده، از او حمایت می‌کردند. البته همواره همه مردم از نظر اخلاق عمومی و شخصیت از او تعریف می‌کردند.
نظرات 1 + ارسال نظر
reza جمعه 31 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:52 ب.ظ http://football2010.blogsky.com/

با بت مطلبت ممنونم
اما نمی دونستم به حال مملکت بخندم یا گریه کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد