انتقاد از بالا بودن آمار ازدواج دختران زیر 14 سال در ملکان آذربایجان شرقی

امام جمعه ملکان (آذربایجان شرقی) از بالا بودن آمار ازدواج زودهنگام در میان دختران زیر 14 سال دختران و فاصله سنی زوجین، به عنوان دو معضل مهم این شهرستان یاد کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام حافظ زمانی  در  جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملکان افزود: این امر باعث بروز معضلات مختلف اجتماعی و پزشکی در منطقه شده و تاثیر بسزائی در بالا رفتن آمار طلاق و مرگ و میر مادران و نوزادان دارد.

وی با دعوت از پزشکان و روانشناسان جهت بررسی عواقب ازدواج های زودهنگام از دستگاه های مربوطه نیز خواست حدالامکان جلو این قبیل ازدواج ها گرفته شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ملکان با بیان اینکه بخش اول خطبه های نمازجمعه این شهرستان اکثر هفته ها به امر مبارک ازدواج و ضرورت توجه به این سنت حسنه اختصاص می یابد افزود ولی ازدواج های زودهنگام با توجه به معضلات و خطراتی که برای خانواده ها و بخصوص دختران دارد نباید انجام شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی ملکان نیز از برگزاری آموزش خانواده در مدارس این شهرستان با همکاری اداره آموزش و پرورش در خصوص اطلاع رسانی معضلات ازدواج های زودهنگام خبر داد و گفت به همیثن منظور کمیته ای نیز در دانشگاه پیام نور ملکان تشکیل شده است.

فرجی افزود: همچنین به همت اداره آموزش و پرورش ملکان مدرسه ای جهت دختران متاهل بمنظور جلوگیری از ترک تحصیل دایر شده است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از راه اندازی سایت اینترنتی این اداره خبر داد و گفت علاقمندان می توانند اخبار و رویدادهای فرهنگی منطقه را در این سایت به نشانی  http://malekan.ershad-as.ir/مطالعه نمایند.

در ادامه جلسه روسای ثبت احوال ،کمیته امداد،بهزستی و شبکه بهداشت و درمان و فرمانده انتظامی شهرستان ملکان ضمن ارائه آماری بر آگاه نمودن خانواده ها از اثرات منفی ازدواج های زودهنگام توسط دستگاه های زیربط تاکید کردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد