وزارت بهداشت: زایمان طبیعی رایگان می‌شود

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: با اختصاص سهم سلامت از هدفمندی یارانه‌ها، انجام عمل زایمان طبیعی رایگان خواهد شد و مشکل اشتغال ماماها نیز برطرف خواهد شد. 
 
به گزارش فارس، محمد آقاجانی در حاشیه مراسم روز پرستار در سالن همایش‌های رازی گفت: اشتغال پزشکان و پیراپزشکان مهم است و در سال‌های اخیر تناسب منطقی بین آموزش و نیازهای کشور برقرار نبوده و برخی فارغ‌التحصیلان مانند ماماها بیکارند. 
 
وی با اشاره به جمعیت 10 هزار نفری ماماها در کشور گفت: برای انتقال این گروه راهکار وزارت بهداشت بکارگیری آنها با توجه به سیاستهای جدید جمعیتی است تا از این طریق زمینه اشتغالشان فراهم شود. 
 
آقاجانی گفت: همچنین ایجاد یک دوره جدید برای ماماها تا به عنوان پرستارماما فعالیت کنند، این طرح اختیاری بوده و اگر در شورای عالی گسترش تصویب شود برای ماماها امتیاز دارد و چنانچه شرکت نکنند مشکلی برایشان نخواهد بود. 
 
وی تصریح کرد: در جامعه شاهد اشتغال ماماها در رشته‌های غیر مرتبط پزشکی هستیم که برای جبران آن تمهیداتی را وزارت بهداشت در نظر گرفته است. 
 
معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اجرای قانون بهره‌وری گفت: در حال حاضر 1200 میلیارد تومان بیمارستان‌ها از بیمه طلبکارند که اگر این پرداخت‌ها انجام شود، گره از کار برداشته شده و طبق این قانون اضافه‌کاری‌ و کارانه پرداخت می‌شود. 
 
آقاجانی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: توجه دولت به نظام سلامت و گروه‌های شاغل است به همین دلیل اخبار خوبی را در اسفندماه در حوزه سلامت خواهیم شنید تا برخی از کمبودها برطرف شود. 
 
وی گفت: وزارت بهداشت 5 تا 7 هزار میلیارد تومان کمبود اعتبار دارد که امیدواریم با کمک‌های دولت این کمبودها برطرف شود. 
 
معاون وزیر بهداشت در مورد کمبود نیروی پرستار مرد گفت: در سال‌های اخیر، گرایش مردان به رشته پرستاری کم شده چرا که باید در بیمارستانها طرح انطباق جنسیتی و شرعی رعایت شود اما کمبود پرستار اجرای آن را با مشکل مواجه کرده بنابراین طرح‌هایی داریم تا از نیروهای مرد بیشتر استفاده شود چرا کمبود این گروه جدی است. 
 
وی همچنین در مورد درمان‌های دروغین که در تبلیغات برون مرزی نمایش داده می‌شود، هشدار داد و گفت: متاسفانه این تبلیغات توسط افرادی که در رشته‌های پزشکی شاغل نیستند ارائه می‌شود، تبلیغاتی که شامل دارو و روش‌های درمانی است اما اصولی نبوده و وزارت بهداشت آنها را پیگیری می‌کند. 
 
آقاجانی گفت: در این رابطه از رسانه ملی خواسته‌ایم تا این درمان‌های دروغین را اعلام عمومی کند و روی درمان‌های کاذب برنامه‌ریزی کند. 
 
معاون درمان وزیر بهداشت در مورد خدمات دهی نظام سلامت در ایام نوروز گفت: 3 هزار آمبولانس در 2 هزار پایگاه فعال خواهند بود و 13 هزار نفر در اورژانس پیش‌بیمارستانی برای پوشش جاده‌ای در حالت آماده‌باش هستند. 
 
وی گفت: همچنین بخش‌های ویژه در تمام ایام نوروز فعال خواهند بود و ستاد حوادث در دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت 24 ساعته فعالیت خواهد کرد. 
 
آقاجانی در مورد حضور پزشکان در ایام نوروز گفت: دستورالعمل جامعی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کردیم تا متخصصانی که حضورشان ضروری است بصورت شبانه‌روزی فعالیت کنند. 
 
وی گفت: مأموران نظارتی از وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها بر عملکرد این پزشکان نظارت خواهند کرد و اگر تخطی شود با ابزارهای قانونی با آنها برخورد می‌شود. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد