قالیباف: 300 هزار خانوار تهرانی حتی نمی‌توانند نیازهای اولیه زندگی‌شان را تامین کنند

شهردار تهران گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد ‌در حالی که 500 هزار خانوار در شهر تهران بیش از نیاز خانواده‌هایشان امکانات و درآمد دارند، 300 هزار خانوار نمی‌توانند حتی نیازهای اولیه زندگی‌شان را تامین کنند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در همایش نذر فرهنگی که در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: در شهر تهران برخی افراد حتی با گذشت دو فصل یک وعده گوشت نمی‌خورند و برخی دیگر نیز هستند که حتی ابتدایی‌ترین نیاز زندگی‌شان را نمی‌توانند تامین کنند.

وی با اشاره به برپایی این همایش اظهار کرد:‌ این گونه همایش‌ها می‌تواند ارتباطی میان این خانواده‌ها برقرار کند تا کسانی که درآمد بیشتری نسبت به نیاز روزمره‌شان دارند به افراد نیازمند کمک کنند.

شهردار تهران با اشاره به برنامه پنج ساله شهرداری تهران اظهار کرد: یکی از سیاست‌های ما در این برنامه این است که اگر پس از پنج سال آینده کسی وارد شهر تهران شد بگوید که تهران نسبت به گذشته چه تغییراتی کرده؟ مردم آن راحت‌تر با آرامش بیشتر و مهربان‌تر شده‌اند.

قالیباف تاکید کرد: این تفاوت باید در همه وجوه زندگی مردم مشاهده شود، از رانندگی در خیابان گرفته تا رفتار با همسایه‌ها، والدین و در بازار و همه قشرها و اصناف.

وی با بیان اینکه اداره امورات مردم را باید به خودشان سپرد، اظهار کرد: هرچند که شهرداری تهران یک نهاد عمومی و غیر دولتی است باز هم روحیه دولتی در مجموعه آن حاکم است و حتی خود ما هم خیلی باور نداریم که این شهر را مردم اداره می‌کنند.

شهردار تهران تاکید کرد: باید این نگاه را جا بیندازیم که اگر مشارکت مردم معنی دار و جهت دار شود بر بسیاری از مشکلات که هر روز با آن دست و پنجه نرم کرده و قادر به حل آن نیستیم چیره خواهیم شد، چرا که مردم می‌توانند با کمترین هزینه مالی و مادی مشکلات را حل کنند.

قالیباف تصریح کرد: در فرهنگ ایرانی و اسلامی سنت‌های بسیار خوبی داریم که با یک نگاه بسته و خشک به این سنت‌ها نمی‌توان کاری کرد، بلکه باید با یک نگاه اجتهادی به ویژه در حوزه فرهنگی به موضوعات روز نگاه کرده و مبتنی بر همان فرهنگ ایرانی اسلامی اصل مشکلات را حل کنیم.

وی تاکید کرد: در شهرهایی که مراکز بزرگ جمعیتی هستند اگر به دنبال استقلال و آزادی هستیم باید مولد باشیم و قدرت، ثروت، معرفت و منزلت تولید کنیم. مهمترین نقشی که امروز باید داشته باشیم این است که بستری فراهم کنیم که هر یک از این قدرت‌ها به هم تبدیل شوند؛ مثلا باید بیاموزیم که چگونه می‌توان ثروت را تبدیل به منزلت کرد، چرا که اگر این مورد را یاد نگیریم تنها ثروت اندوزی کرده‌ایم و جمع کردن مال نیز جز مفسده چیز دیگری برای جامعه ندارد.

وی تاکید کرد: زمانی می‌توانیم ثروت را به منزلت تبدیل کنیم که فرهنگ احسان را در جامعه خوب شناخته باشیم و آنرا به ثروتمندان معرفی کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد