صحبت های دکتر اقلیما (رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی)در مورد بازگرداندن نیما(دومین قربانی کودک آزاری در چند روز گذشته)به خانواده اش



«نیما» پسرک چهار ساله‌ای که دومین قربانی کودک‌آزاری یک ماه اخیر به شمار می‌رود، روز گذشته و با گذشت تنها 10 روز از زمان بستری شدنش در بیمارستان کودکان مفید، شیرخوارگاه آمنه را ترک و به پدرش تحویل داده شد.

http://files.tabnak.com/pics/201105/201105182041424261.jpg




































نیما همان پسرکی است که به علت صدمات ناشی از ضرب و جرح شدید توسط والدینش در 18 اردیبهشت به بیمارستان منتقل شده بود، کودکی که دچار ضرب و جرح، سوختگی شدید در نقاط مختلف بدن از جمله آلت تناسلی و نیز ترومای (کبودی) شدید دو چشم بود.


نیما همان کودکی است که اگرچه در بدو ورود به بیمارستان گفته بود که پدرش بدن او را سوزانده، اما از آن پس و از فرط وحشت، در واکنش به هر پرسشی درباره آنچه بر سرش آمده بود، تنها پاسخ می‌داد «نمی‌دانم».

مصطفی اقلیما ـ رییس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران ـ در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر تحویل نیما به پدرش در روز گذشته، عنوان کرد: بر اساس قانون، پدر هر زمان که بخواهد می‌تواند با مراجعه به دستگاه قضایی، زمینه بازگرداندن فرزندش را فراهم کند.

وی ادامه داد: اگرچه روال قانونی تحویل نیما به پدرش طی شده است، اما باید دید که قاضی مسوول رسیدگی به پرونده، چگونه این موضوع را پیگیری کرده که پدر را واجد صلاحیت نگهداری از نیما شناخته است.

اقلیما تاکید کرد: بعید است که قاضی پرونده از پزشکی قانونی درباره «سلامت روانی والدین نیما» استعلام کرده باشد.

وی با بیان اینکه والدین نیما تحت شرایط و مشکلات خاصی اقدام به این کودک آزاری کرده‌اند، یادآور شد: بنابراین پیش از تحویل کودک به خانواده، باید مشکلات روانی و اجتماعی والدین بررسی می‌شد که چه علل یا عواملی موجب ایجاد چنین تنشی شده و تا زمانی که این مشکلات برطرف نشود، نباید کودک را به آنها بازگردانند، چراکه در این صورت، زمینه آزار مجدد کودک فراهم می‌شود و حتی ممکن است با رخداد فجیع‌تری مواجه باشیم.

رییس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران تاکید کرد: وضعیت جسمی نیما و حادثه هفته گذشته، جای تردیدی در «عدم صلاحیت والدین» او باقی نمی‌گذارد.

اقلیما در خاتمه، با انتقاد از عملکرد مددکاران بهزیستی در قبال این پرونده، عنوان کرد: به نظر می‌رسد که پیگیری لازم در این زمینه توسط مددکاران بهزیستی انجام نشده و این سازمان نتوانسته آنگونه که باید بر رای نهایی قاضی پرونده نیما اثرگذار باشد.

http://files.tabnak.com/pics/201105/201105182041422476.jpg


isna.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد