رشد طلاق توافقی در ایران!!!


ما جلوترند و نمی‌توانیم به گرد پایش برسیم.

طلاق

او گفت: تلاش داریم رویکردهای بومی در آسیب‌های اجتماعی را بیشتر مدنظر قرار دهیم و به همین دلیل از امسال استان‌های اصفهان، گلستان و خراسان رضوی قرار است خلاقیت اجتماعی را در بومی‌سازی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرایی کنند.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی در اولین بخش از ارائه آمار عملکرد 9 ماهه سال 88 به موضوع اورژانس اجتماعی پرداخت. موسوی چلک اعلام کرد: در این زمان 9 ماهه، 208 هزار تماس تلفنی با هات‌لاین 123 برقرار شده که بیش از 30درصد این تماس‌ها مرتبط بوده است. بخش دیگری از تماس‌ها برای پیگیری به بخش‌های دیگر بهزیستی مرجوع شده و البته درصد کمی از تماس‌ها هم اشتباه بوده است. نکته مهم درباره تماس با اورژانس اجتماعی اینکه خشونت خانگی در این تماس‌ها در صدر قرار دارد. خشونت‌های خانگی هم به ترتیب شامل همسرآزاری، کودک‌آزاری و البته سالمندآزاری است که به ترتیب 13، 11 و 3 درصد تماس‌ها را به نام خود ثبت کرده‌اند. جالب اینکه باتوجه به رشد جمعیت سالمند ایران و با اشراف به اینکه تا سال 1404، 11 درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می‌دهند، این میزان سالمندآزاری هشداری جدی تلقی می‌شود. نکته دیگر اینکه در 9 ماهه ابتدای سال 25 هزار مورد مداخله اورژانس اجتماعی در خانه یا محیط‌کار توسط تیم‌های سیار این اورژانس ثبت شده است.

 تلاش داریم رویکردهای بومی در آسیب‌های اجتماعی را بیشتر مدنظر قرار دهیم و به همین دلیل از امسال استان‌های اصفهان، گلستان و خراسان رضوی قرار است خلاقیت اجتماعی را در بومی‌سازی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرایی کنند

موسوی چلک همچنین خبر داد که اورژانس اجتماعی در 70 شهر کشور مستقر است اما به‌غیر از 200 خودرو فعال در این شهرها باید 700 خودرو دیگر به تیم‌های سیار اورژانس اجتماعی در کشور اضافه شود تا وضعیت 123 به سطح مطلوب برسد.

بخش دیگر صحبت‌های موسوی چلک به موضوع طلاق و ازدواج اختصاص داشت. آمار‌های جدید او در این مورد و مقایسه آنها با آمار مشابه سال قبل نکات مهمی را روشن می‌کند. به گفته مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، در 9 ماهه ابتدای امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته ازدواج 2.1 درصد رشد داشته، این در حالی است که رشد طلاق 15.7درصد بوده است. در سال 87 مجموعا در 9 ماه، 81033 مورد طلاق ثبت شده که این آمار در سال 88 به عدد 93769 رسیده است. همچنین در سال گذشته در مجموع 9‌ماهه، 712452 مورد ازدواج ثبت شده که این آمار در 9 ماهه آغاز امسال 727328 مورد بوده است.

طلاق

نکته دیگر در حوزه زندگی مشترک اینکه مدت‌زمان زندگی مشترک تا طلاق توافقی طی سه سال گذشته از پنج به سه سال رسیده است. جالب اینکه 62 درصد افرادی که قصد طلاق دارند در همان ماه اول آغاز اختلاف به مراکز بهزیستی مراجعه کرده‌اند که خود نشان از تصمیم جدی برای جاری شدن صیغه طلاق است.تحقیق در میان افرادی که امسال طلاق گرفته‌اند مشخص کرده که 70 درصد مردها و 74درصد زن‌ها در خانواده‌شان سابقه طلاق نداشته‌اند.

«آمار خودکشی در ایران بر اساس مطالعات امسال شش یا هفت مورد در هر 100 هزار نفر است.» موسوی چلک این جمله را می‌گوید و ادامه می‌دهد. البته این آمار در استان‌های ایلام و کرمانشاه بسیار نگران‌کننده است و حتی آمار خودکشی از طریق خودسوزی در «دره شهر» و «ایوان» استان ایلام از مرز بحران هم گذشته است. مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در حالی این دو نقطه استان ایلام را به‌عنوان کانون خودکشی در ایران معرفی کرد که معتقد است میانگین سن خودکشی در ایران به‌خاطر این زیر 30 سال است که خودکشی‌ها در واقع تهدید است و نه اقدام به خودکشی.

منبع: تابناک

نکته دیگر درباره طلاق اینکه مشخص شده مهم‌ترین علل طلاق براساس آنچه زوجین در مراکز مداخله در خانواده برای کاهش طلاق بهزیستی اعلام کرده‌اند به ترتیب دخالت اطرافیان، اعتیاد، عدم برخورداری از محبت زوج، عدم توانایی حل مشکلات، عدم رضایت از روابط زناشویی و بالاخره سوظن است.

آمار تازه سازمان بهزیستی از آسیب‌های اجتماعی کشور

 سیدحسن موسوی چلک، مدیر کل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی بار دیگر از آسیب‌های نوپدید گفت و اینکه متاسفانه در ایران برای بهداشت جسمانی سرانه داریم ولی برای بهداشت روانی و سلامت اجتماعی سرانه‌ای در نظر گرفته نمی‌شود. موسوی چلک تاکید کرد که با این شرایط همیشه آسیب‌ها از

نظرات 1 + ارسال نظر
آبی دریا پنج‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:10 ب.ظ

سلام سال نو مبارک
همروز سر چهارراه مرزداران دختر ۷-۸ ساله رو دیدم که صورتش رو سیاه کرده بود{مثلا به عنوان حاجی فیروز}
و پدرش ضرب میزدو اونم میرقصید شاید به خاطر ۲۰۰ تومان!!
به امید اینکه در سال جدید ۱ همچین صحنه های دردناکی نبینیم

سال نو شما هم مبارک.
انشاالله.......

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد