تازه‌ترین آمار از اعتیاد در تهران

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران ضمن اشاره به آمار 1025 نفر از معتادان متجاهر تهران که از اسفند سال گذشته تا اردیبهشت امسال مورد بررسی قرار گرفته‌اند، اعلام کرد: طبق این بررسی 11 درصد این افراد بی‌سواد و 89 درصد دارای سواد از مقطع ابتدایی تا فوق دیپلم بودند. 
 
به گزارش ایسنا، احمد ربیعی زاده در افتتاحیه مراکز توانمندسازی و جامعه پذیری بهبود یافتگان اعتیاد که امروز برگزار شد افزود: همچنین بالاترین درصد مدرک تحصیلی سیکل به 66.5 درصد از آنها اختصاص داشت، بنابراین بحث «بی‌سوادی» عامل اعتیاد نیست. گرچه سطح سواد عامل بازدارنده آن است. 
 
به گفته وی، بر اساس این بررسی، شش درصد معتادان بیکار مطلق بوده‌اند، اما 94 درصد آنها با عناوین مختلفی مشغول به کار بودند. 
 
ربیعی زاده در مورد هرم سنی معتادان نیز گفت: 655 نفر یعنی حدود 64 درصد از معتادان بین رنج سنی 18 تا 40 سال قرار داشتند که این نشان می‌دهد افراد جوان جامعه درگیر اعتیاد هستند. 
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران ادامه داد: در حال حاضر طبق ماده 16 در حال درمان 1300 نفر از معتادان متجاحر تهران هستیم این در حالیست که سال گذشته 8044 نفر تحت درمان قرار گرفتند. 
 
وی تاکید کرد: باید تلاش شود آسیب‌های ناشی از اعتیاد را کاهش داده و از طرف دیگر از آلوده شدن افراد سالم جامعه جلوگیری کنیم. 
 
درمان سالانه بیش از نیم میلیون معتاد در کشور/صرف سالانه 19 میلیارد تومان برای درمان معتادان 
 
به گزارش ایسنا، همچنین همایون هاشمی رییس سازمان بهزیستی کشور نیز در این برنامه با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی کشور سعی در مداخله مناسبات اجتماعی و توسعه مراکز دارد گفت: وزیر کشور بحث اعتیاد، درمان و حمایت معتادان را جدی گرفته‌. اعتیاد یک واقعیت تلخ اجتماعی است که در این زمینه گام‌های نامناسب توسط دشمنان نظام برداشته می‌شود و ما وظیفه داریم با آن مقابله کنیم. 
 
وی افزود: در حال حاضر 2300 مرکز مقابله با اعتیاد داریم و سالیانه بیش از نیم میلیون نفر درمان می‌شوند، اما تعداد قابل توجهی از آنها دوباره به اعتیاد روی می‌آورند. اگر مراکز جدید راه اندازی شود تعداد افرادی که به اعتیاد باز خواهند گشت کمتر خواهد شد. 
 
وی در ادامه گفت: سال گذشته پنج درصد از بودجه اشتغال، پنج درصد از بودجه مسکن و پنج درصد از بودجه مشارکت‌ها به معتادان بهبود یافته با ماندگاری بیش از دو سال اختصاص داده شد. اگر این امر پاسخگو باشد این درصد را افزایش خواهیم داد. 
 
هاشمی ادامه داد: سالانه 45 میلیارد تومان هزینه صرف معتادان می‌شود که 19 میلیارد آن صرف درمان آنها می‌شود. باید تلاش کنیم بازتوانی معتادان را بیش از دو سال نگهداریم. مباحث اجتماعی نباید در تب و لرزهای سیاسی گرفتار شود. با توجه به آمار، تعداد کمپ‌ها و مراکز مقابله با اعتیاد رشد پیدا کرده و امیدواریم با مشارکت همه دستگاه‌ها این رقم توسعه پیدا کند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد