واگذاری مسکن به بانوان مجرد 35 سال به بالا

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی درباره واگذار مسکن به مجردها و الگوگیری از کشورهای پیشرفته در این زمینه اعلام کرد: در طرح‌های مسکنی جدید به بانوان مجرد با 35 سال سن تمام، مسکن واگذار می‌شود اما برای مردان مجرد هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

به گزارش ایسنا، احمد اصغری مهرآبادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسکن اجتماعی، حمایتی و مشارکتی از جمله طرح‌های دولت یازدهم است که در راستای حل مشکل متقاضیان و نیازمندان به مسکن جایگزین مسکن مهر می‌شوند.

وی ضمن تاکید بر اتمام پروژه‌های مسکن مهر افزود: پس از اتمام پروژه‌های مسکن مهر، پرونده آن در سراسر کشور بسته می‌شود و با عناوین دیگری از جمله مسکن اجتماعی و حمایتی در این زمینه فعالیت خواهد شد.

آغاز فعالیت کارگروه مسکن اجتماعی و حمایتی از تابستان

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تشکیل کارگروهی برای اجرای طرح‌های جدید مسکن در دولت یازدهم افزود: با توجه به فعالیت این کارگروه تا پایان خرداد و تابستان امسال بر مبنای آن طرح‌های جدید مسکن اجتماعی، حمایتی و مشارکتی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی درباره واگذار مسکن به مجردها و الگوگیری از کشورهای پیشرفته در این زمینه تصریح کرد: در طرح‌های مسکنی جدید به بانوان مجرد دارای 35 سال تمام سن مسکن واگذار می‌شود اما برای مردان مجرد هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

اصغری‌مهرآبادی اظهار کرد: در صورت مساعدت بانک مرکزی در راستای اعطای تسهیلات، تا پایان سال 94 تمام پروژه‌های مسکن مهر در کشور به اتمام می رسد و پرونده آن بسته می‌شود.

قرارداد 47 هزار میلیارد تومانی برای تکمیل مسکن مهر

وی با بیان اینکه تمامی پروژه‌های مسکن مهر کشور برای اتمام نیازمند اعتبار هستند، اظهار کرد: طبق مصوبه دولت، بانک مرکزی برای مسکن مهر 50 هزار میلیارد تومان اعتبار تصویب کرده که تاکنون 44 هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

به گفته او برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در سطح کشور 47 هزار میلیارد تومان دیگر قرارداد بسته شده که این مبلغ نیز کفایت نخواهد کرد.

افزایش وام مسکن مهر نیازمند 3000 میلیارد تومان اعتبار

مهرآبادی افزود: برای تکمیل و اتمام پروژه‌های مسکن مهر در کشور و افزایش سقف وام و تسهیلات فردی از 25 میلیون به 30 میلیون تومان حداقل 3000 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با هر روش و تدبیری که بانک مرکزی انجام می‌دهد برای کمک به پروژه‌های نیمه تمام که آماده‌سازی آنها باقی مانده، حدود هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است.

جایگزینی مسکن اجتماعی به جای مسکن مهر

وی با اشاره به نقش مردم در تسریع روند تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، خواستار همکاری مردم در این زمینه شد و گفت: پرداخت به موقع و به دور از هرگونه تعلل سهم آورده از سوی اعضای تعاونی های مسکن مهر به اتمام هرچه سریع تر این پروژه‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: به هر میزان که مردم سریع‌تر این پول‌ها را پرداخت کنند در اتمام و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر تعلل نیز کاهش می‌یابد.

مهرآبادی خاطر نشان کرد: دولت یازدهم پس از پایان کار مسکن مهر با رویکردها و طرح‌های جدیدی در قالب مسکن اجتماعی، مسکن حمایتی و مشارکتی است که مشکل مسکن نیازمندان کشور را حل خواهد کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
موسوی پنج‌شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:02 ب.ظ http://madadkaran-j.blogfa.com

سلام وخسته نباشید خدمت شما سوالی دارم لطفا جواب بدهید شما خانم نازنین تدیتپن نجف آبادی می شناسید از ایشون شماره تماس یا ایمیلی دارید

سلام
بله ایشون رو میشناسم ایمیل من در وبلاگ هست لطفا ایمیل بزنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد