بیانیه تعطیلی کلینیک مددکاری اجتماعی رها


مارا رها کنید در این رنج بی حساب


(بیانیه تعطیلی کلینیک مددکاری اجتماعی رها)


بسم الله العزیز الحکیم


مارا رها کنید در این رنج بی حساب

لطف خدای عزیز و حکیم را منت گزاریم که سفره روزی اش بی منت برای زمینیان گشوده است و باران لطفش بی دریغ بر سر همگان می بارد. هر سنگی که بر راهی نهاده می شود یقینا نه از سر خبث، که ذات اقدسش بی رذیلت است، که از لطف است و نشانه ای برای وجود راهی هموارتر به سوی سعادت.

با احترام به جامعه مددکاران اجتماعی و کلیه فعالان حرفه های یاورانه، بدین وسیله اعلام می داریم که کلینیک مددکاری اجتماعی رها در سال ۹۳ تعطیل خواهد بود و فعالیتی نخواهد داشت. این مجموعه که با مجوزی از سوی اداره کل بهزیستی استان تهران فعالیتش را آغاز کرد، در طول چهار سال حضور خود در عرصه خدمات اجتماعی کوشید تا یک موسسه مدرن، فعال و وفادار به اصول پذیرفته شده جنبشهای انساندوستانه باقی بماند. همه مدیران و همکاران این مجموعه همواره سعی کردند که صادق و سالم کار کنند و آرمانهای انسان مدارانه مددکاری اجتماعی را پیش چشمانشان داشته باشند. این مجموعه پس از چهارسال فعالیت، موفق شده بود محلی برای اشتغال دستکم ۱۰ نفر از تحصیلکردگان مددکاری اجتماعی فراهم کند اما هرگز نخواست سود بیشتر را بهانه ای برای گذشتن از حقوق حقه کسی کند. همکاران رها ضمن برخورداری از به روزترین دانش تعریف شده این حرفه، عاملان بی ادعای خدمات اجتماعی بودند و افتخارشان فراهم کردن خدمات بهینه به مستحقترین اقشار این سرزمین در عین حفظ شأن انسانی آنها بود. باورمان بود که پایبندی به ارزشهای این حرفه که چیزی جز مهمترین ارزشهای یک جامعه انسانی نیست خطوط قرمزمان است و با همین باور همه مسائل و مشکلاتی که نظام فرسوده و سنگین اداره کشور پیش رویمان نهاد تحمل کردیم. اما افسوس که نه یک سازمان صنعتی غیرحرفه ای، که همکاران پرمدعایمان در یک سازمان حمایتی و اجتماعی کمر به انگیزه زدایی بستند و نه همراهمان که بر راهمان ایستادند. افسوس که گویی شعارها زاویه ای غیرقابل انکار با واقعیت ها دارند. تعهدات و قول و قرارها لقلقه زبان اند و وفای به عهد مایه سرافکندگی گروهی از مدیران ماست که کسوت خدمت پوشیده اند اما شأن کسوت نگاه نداشته اند.

امروز در برهه ای از روزگارمان که آسیبها و مسائل اجتماعی و فرهنگی هر روز بزرگتر و ریشه دار تر می شوند برای همه همکاران در کلینیکها و موسسات مددکاری اجتماعی کشور در راه فراهم آوری خدمات اجتماعی آرزوی ثابت قدمی داریم و برای نهادهای اجتماعی و حمایتی بیمار کشور آرزوی سلامت عاجل!

بیان مشروح دلایل بماند برای بعد در فرصتی مناسبتر و فضایی بیحاشیه تر؛ اما در انتهای فعالیت این مجموعه، از کلیه دوستانی که طی دوران چهارساله این مجموعه همراهمان بودند، چه مددکاران اجتماعی ارزشمندی که همکاران اداری مجموعه بودند، چه آنهایی که دوستان ما بودند و حمایت های روانی و اجتماعی را نثارمان کردند، چه آنان که مخاطبین دائمی وبگاه کلینیک بودند و نیز آن دستهء معدود از افرادی که در چارچوب ادارات و سازمانها مختلف، بی نگاه جانبدارانه یا مغرضانه تنها با موازین اخلاقی کار کردند و سعیشان همیشه بر حفظ کرامت انسانها و عدالت بوده و در ساختار سنگین، ناکارآمد و طاقت فرسای اداری کشور سعی می کنند سالم و شریف بمانند سپاس می گزاریم و استواری قدم و سعادت بیش از پیش برایشان آرزومندیم. برای آنهایی هم که خواسته یا ناخواسته با بدعهدی روزگار همنوا و اسیر حب و بغضهای لحظه ای و بنده عاجز نفس اماره شده اند، رهایی و بازگشت به خویشتن آرزو می کنیم.


مدیران کلینیک مددکاری اجتماعی رها

(امیرچرخیان و عباسعلی یزدانی)

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد