افزایش 55 درصدی دامادهای زندانی

شمار افرادی که به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان های کشور محبوس هستند 55 درصد افزایش یافته است.

'محمد علی ساری' در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد زندانیان مهریه پارسال دوهزار نفر بود که این رقم در امسال تاکنون به سه هزار و 117 نفر رسید .

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه از حیث قانونی نمی توان اقدامی برای جلوگیری از افزایش شمار زندانیان مهریه انجام داد پس باید با انجام کارهای فرهنگی از افزایش زندانیان جلوگیری کرد.

وی گفت:بیشتر زندانیان مهریه به دلیل مهریه های نامعقول نظیر مهریه به میزان سن زوجه یا مهریه های که زمینه عقلانی ندارد چون یک تن پودر پیاز، 15 کیلو بال مگس،20 آهوی وحشی و دندان مرد و...در زندان تحمل حبس می کنند.

معاون مدیر عامل ستاد دیه کشور اضافه کرد: این گونه مهریه های نامعقول و غیرعقلانی که بر خلاف فرهنگ اسلامی بوده موجب افزایش تعداد زندانیان بدهکار مهریه شده است.

ساری گفت: یک هزارو 248 زندانی دیه منجر به فوت و جرح، چهار هزار زندانی به علت صدور چک بلامحل، یک هزار و 144 نفر به علت ناتوانی در پرداخت نفقه و سه هزار و 117 نفر به علت پرداخت نکردن مهریه در زندان های کشور تحمل حبس می کنند.

معاون ستاد دیه کشور بیان کرد: 10 هزار و 832 نفر از زندانیان مرد و 126 نفر زن هستند و اولویت ستاد دیه فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان زن است.

ساری افزود: برای آزادی این تعداد زندانی دوهزارو 500 میلیارد ریال نیاز است با این وجود و با استناد به تجربیات گذشته چنانچه 50 درصد از این رقم مهیا شود ستاد دیه قادر به جلب رضایت شاکی برای آزادی تمامی زندانیان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد