بیماران  روانی  در خانه ویزیت می شوند!!!


طرح  ویزیت  بیماران  روانـی  در منزل  برای  اولین  بار در پنج  نقطه  از کشـور اجرا می شود.
مدیرکل  سلامت  روان  وزارت  بهـداشت  ، درمان  و آمـوزش  پزشکی  روز یکشنبـه  در گفت  و گو با خبرنگار ایرنا در شاهرود گفت  : در ایـن  طرح  با اعزام  تیم هـای  آموزش  دیده  به  منازل ، بیماران  روانـی  معاینه  شـده  و با اقدامات  به موقـع  از عود مجدد بیماری  در این  افراد جلوگیری  می شود.
دکتر محمدتقی  یاسمی  بدون  ذکر زمان  شروع  این  طرح  گفت : در راستای  اجرای  این  طرح  ابتدا باید اصلاحاتی  در درمانگاه های  روانپزشکی  انجـام  شود تا بـه مراکز بهداشت  روان  جامعه نگر تبدیل  شوند.
وی  اضافه  کرد: طرح  ادغام  شبکه  بهداشت  روانـی  با مراکز بهـداشت  و درمـان شهر و روستا بیش  از ۲۸ میلیون  نفر را در کشور تحت  پوشش  قرار می دهد.
یاسمی  ،آمـوزش  مهارت های  زندگی  به  جوانان  جامـعه  را از دیگر طرح های  این  وزارتخانه  ذکر کرد و گفت : در ۴۰ دانشگاه  علوم  پزشکی  کشور نیروهایی  در این  زمینه  تربیت  شده  که  آموزش های  لازم  را به  معلمین  و سایر اقشار جامعه  ارایـه  می کنند.
وی  گفت : ایـن  آموزش ها موجب  افزایش  سطح  سلامت  روانی  و رفتار در جوانان  شده  و آنها را از بسیـاری  مشکلات  نظیر اعتیاد، بی بند و باری های  جنسی ، خودکشی  ورفتارهای  خطرساز رها می سازد.
او گفت : این  طرح  به  صورت  موازی  در آموزش  و پرورش  و بهزیستـی  نیز انجـام  می شود.خودکشی در این  شهرها شده  است .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد